Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Květoslav   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2938
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 717 847

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 31 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Komentáře: Co má být náplní práce tajemníka, předsedy a členů VV BJB?
Posted on Čtvrtek, 27. listopad 2008 @ 23:51:22 CET Vložil: Mainstream

Spolupráce mezi sbory poslal Nepřihlášený

Když jsme přemýšleli a jednali ve sboru o náplni práce tajemníka VV prezentované na RZS a žádosti VV o předčasné volby rozhodli jsme se předložit k diskuzi téma náplně práce tajemníka, předsedy a členů VV, aby bylo možné vytvořit takový VV, který bude co nejlépe naplňovat potřeby celé jednoty, a to s minimálními možnými administrativními nároky.



Protože věříme, že platforma internetové diskuze významně ušetří naše dlouhá jednání a dá prostor k vyjádření všech, chceme vyzvat všechny ty, kterým není lhostejný další vývoj naší jednoty, aby se modlili a zapojili do diskuze. Věříme, že naším cílem není hledání vlastního prospěchu, nebo politického kompromisu, ale prostředí, v kterém se nebudeme muset donekonečna zabývat sami sebou, abychom měli více času na naplňování Boží vůle v našem národě.

Aby byla diskuze co nejkonkrétnější, předkládáme k diskuzi následující otázky:

1. Je skutečně nutné, aby tajemník dělal vše co bylo prezentováno?

2. V kolika organizacích bychom měli být zastoupení?

3. Musí nás všude zastupovat tajemník? Jaký je podíl ostatních členů VV na této práci?

4. Jak velká administrativa VV je skutečně nezbytně nutná?


za sbor BJB v Kraslicích

Tomáš Pacovský, kazatel

Zdroj: www.bjb.cz



 
Příbuzné odkazy
· Více o Spolupráce mezi sbory
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Spolupráce mezi sbory:
Platforma vznikla jako reakce na to, že se BJB stává církví financovanou státem


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 4
Hlasů: 1


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Co má být náplní práce tajemníka, předsedy a členů VV BJB?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 13 komentáře | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Co má být náplní práce tajemníka, předsedy a členů VV BJB? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: uncle v Neděle, 30. listopad 2008 @ 21:11:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. ne
2. v baptistických
3. ne, nulový
4. čím víc státních peněz, tím bude potřeba větší administrativa




pozvání k účastni na nových stránkách BJB (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: jACK (honza@mladej.net) v Čtvrtek, 04. prosinec 2008 @ 11:10:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé, rád bych vás požádal o to, abyste bez souhlasu od autorů článku nebo některého z webmasterů nekopírovali obsah ani dokumenty ze stránek BJB.CZ. Oslovil bych rád přímo toho, kdo sem článek poslal, ale "bratr Nepřihlášený" na sebe nenechal žádný kontakt a proto volím tuto formu žádosti.

Rozumím vaší snaze o co největší informovanost mezi českými baptisty, ale v současné době je vaše aktivita spíše kontraproduktivní. Pokud na stránkách BJB.CZ naleznete nějaký zajímavý článek, určitě na něj můžete upozornit vlastním článkem, ale kopírovat ho sem způsobem COPY / PASTE nemá smysl.

Rád bych proto zopakoval, že pro přístup k článkům, a dokumentům a diskuzím na BJB.CZ se může zaregistrovat KAŽDÝ ČLEN BJB. Budeme také rádi za váš vlastní článek nebo názor na situaci v BJB, který můžete na stránkách BJB.CZ uveřejnit.

Případné dotazy rád zodpovím na emailu jan.jackanic(a)gmail.com

Jan Jackanič
webmaster BJB



Re: pozvání k účastni na nových stránkách BJB (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: mata v Čtvrtek, 04. prosinec 2008 @ 13:21:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,

kdybych te poprosil o svoleni s uverejnenim nejakeho textu z bjb.cz zde, dovoli bys mi to?

Rikas, ze teto snaze rozumis (tvuj osobni postoj), ale hned druhym dechem dodavas (tvrdis), ze to JE kontrapodutkivni (tvrzeni faktu). Ja si nemyslim ze by to melo / mohlo byt kontraproduktivni.

Jinak muj nazor je, ze je vhodnejsi text zkopirovat tak jak je (alt. uverjnit zde odkaz, ke kt. souhlas neni webmatru snad nebude vyzadovan) nez psat text o textu :) to je ale OT, jen jsem tim chtel upozornit na to, ze nazory na tuto vec se mohou lisit.

Toz zdar,
M :)


]


Re: Re: pozvání k účastni na nových stránkách BJB (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: jACK (honza@mladej.net) v Pátek, 05. prosinec 2008 @ 09:45:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Mato,
nejsem vlastníkem stránek ani článků na bjb.cz, to jsou
hlavně jejich autoři. Pokud se mě proto zeptáš na jakýkoliv
můj vlastní text nebo komentář, který tam napíšu, tak ti
souhlas rád dám. U každého článku na BJB.CZ je uveden autor
a proto není problém ho kontaktovat. Pokud by to nešlo, moho
poskytnout na autora každého článku email, stačí když mi
napíšete. V tomto případě (článek Tomáše Pacovského) se
tak ale vůbec nestalo, před uveřejněním svojeho komentáře
jsem si to u něj ověřil.

Myslím si, že kopírování těchto článků bez souhlasu
autora je kontraproduktivní, protože se tím (dle mého názoru,
mohu se však mýlit) snižuje ochata autorů něco na portál
bjb.cz psát a veřejně diskutovat. Např. autor tohoto článku
ho umístil do sekce pro registrované (která, jak znovu upozorňuji
je přístupná VŠEM členům BJB) a to určitě z nějakého důvodu.
V tomto případě se mohu domnívat že byl určen na prvním místě
těm, kdo viděli výše zmíněnou prezentaci. Tím, že někdo
svévolně bez jejich souhlasu vezmte tento text, porušuje
jejich právo si vybrat, kde bude článek umístněn, jak se s ním
bude nakládat a kdo k němu bude mít přístup. Pokud by autor
článku souhlasil s jeho uveřejněním zde, neřeknu ani popel.

Chtěl bych znovu upozornit, že můj příspěvek je principiální,
netýká se obsahu ani tématu tohoto konkrétního článku. Můj
dojem z toho všeho je takový, že se na NB kopírují texty z
toho důvodu, že je zde obava či podezření z toho, že je někdo
chce nějakým způsobem zajit nebo skrýt (rychle, rychle, než
ty stránky zruší, schovají, atd.). To však není pravda,
dnes má každý možnost přístupu i diskuze na stránkách
Jednoty a osobně se těším na to, že jednou budou dosahovat
takové úrovně, jako například na evangnetu - (doporučuji
článek href="http://www.evangnet.cz/252-krize_ceskobratrske_cirkve_evangelicke_a_jak_z_ni_ven">zde
plus diskuze pod ním).

Honza



]


Re: Re: Re: pozvání k účastni na nových stránkách BJB (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: mata v Pátek, 05. prosinec 2008 @ 14:08:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,

dik za upresneni. Z tveho prvniho prispevku (mi) nebylo jasne, zda autor k reprodukci textu svoleni (ne)dal ani to zda ty jsi opravnen a pripadne i ochoten dat svoleni misto autora. 

Respektuji tvuj nazor ohledne ochoty autoru i kdyz muj nazor je nepatrne odlisny.

Co se tyce onoho "... rychle rychle ...": Mel jsem pocit, ze to doposud vzdy fungovalo tak, ze clanky co se objevovaly na bjb.cz se s kratkym spozdenim objevily i zde. Zvykl jsem si cas od casu kouknout sem abych mel prehled a vyhovovalo mi ze nemusim hledat, co kde je, kde vsude jsou po webu informace roztristene. Zkratka "vsechno na jednom miste". Navic ja napr. registrovany nejsem, takze se do sekce "registrovane" nedostanu. Uznavam samozrejme ze "vyneseni" informaci ze sekce pro registrovane na misto dostupne verejne neni uplne koser a jako autorovi by mi to mohlo take vadit.

Co se tyce pristupnosti sekce "registrovane": Registrace je mozna vsem clenum BJB je "spodni omezeni", jake je "horni"? Registrace je mozna pouze clenum BJB? Nebo se jako neclen mohu taky zaregistrovat?
 


]


Re: Re: Re: Re: pozvání k účastni na nových stránkách BJB (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: jACK (honza@mladej.net) v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 09:34:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Mato, diskuze i registrace je jen pro cleny sboru BJB. Verejnosti (a tim padem i tobe pokud nejsi clenem libereckeho sboru) jsou urceny vsechny clanky ve verejne sekci ..

Honza Jackanič
P.S. myslim si, ze trochu na to vymezeni odpovida i komentar Petra Hlavačka níže ..


]


Re: Re: Re: pozvání k účastni na nových stránkách BJB (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: mata v Pátek, 05. prosinec 2008 @ 14:08:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mata :)


]


Re: Re: pozvání k účastni na nových stránkách BJB (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Felix v Sobota, 06. prosinec 2008 @ 19:23:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
uveřejňovat zde odkazy na články v zaheslované části bjb.cz by bylo ničem, pokud se na onom serveru nezaregistrujete coby člen BJB


]



návrh Ládi Mosese na jinou organizaci Výkonného výboru (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Felix v Sobota, 06. prosinec 2008 @ 19:37:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
v zaheslované části bjb.cz byl zveřejněn k těmto kraslickým otázkám jako komentář článek Ládi Mosese pod názvem návrh trochu jiné "organizace" VV.

Jde o pozoruhodný návrh, který akcentuje tyto prvky: rozšíření počtu členů VV, členství ve VV jako dobrovolnická činnost, členy VV by delegovali jednotlivé sbory BJB.
Řada momentů v tom návrhu by se musela ještě lépe domyslet, ale každopádně by stálo za to, aby se ve sborech začalo přemýšlet o jiném modelu VV než je současné "politbyro".

Vzhledem k tomu, že by bylo užitečné, aby se o tomto návrhu dozvědělo co nejvíce členů baptistických sborů, dávám Ladovi ke zvážení, zda by nevložil tento návrh i na Notabene vzhledem k tomu, že Notabene má zatím přecejenom větší návštěvnost než bjb.cz (doufejmež, že si lidé zvyknou chodit na bjb.cz a otevřeně diskutovat jako je tomu např. na Evangnetu).




Re: Co má být náplní práce tajemníka, předsedy a členů VV BJB? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: paca v Neděle, 07. prosinec 2008 @ 13:39:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení komentátoři :-),
byť jsem rád, že vznikla diskuze o tomto pro naší jednotu velice důležitém tématu, nemohu jako autor článku souhlasit s jeho zveřejněním pro širokou veřejnost. Článek jsem publikoval záměrně v sekci pro registrované, aby se k němu mohli vyjádřit ti, co se jich to týká. Věřím, že nikdo z vás také nepublikuje veřejně osobní záležitosti týkající se vaší rodiny, nebo jo? Nejvíce mě na tom mrzí, že může vzniknout nedůvěra a ostych mnohých zapojit se do diskuze, když je možné zveřejnit bez jejich vědomí jejich názory. Toužím, abychom rozbili jednou pro vždy atmosféru nedůvěry, že někdo bude cenzurovat naše názory a co to ti tam nahoře zase upekli. Internetové diskuze nám dávají úžasný prostor podílu každého na směřování naší jednoty, protože je skutečně zcela nemožné během RZS a SD vše dostatečně prodiskutovat a dospět k smysluplným rozhodnutím, které by nebyla třeba stále znovu revidovat. Mám naději, že by se závěry diskuze mohli stát dobrým podkladem pro návrh na SD.
Proto vás co chcete diskutovat prosím, abyste se zaregistrovali na bjb a pustili se do toho :-)
Co se týká Notabene vážím si její aktuálnosti a všeobecných diskuzí. Myslím, že může být užitečné zveřejňování odkazů na diskuze na bjb, aby byla podpora k registraci a zapojení dalších.
Všechny zdravím a přeju pokojný den.
Tomáš Pacovský




Re: Re: Co má být náplní práce tajemníka, předsedy a členů VV BJB? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: PH (reditel@dorkas.cz) v Neděle, 07. prosinec 2008 @ 22:58:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Tomáši,

souhlasím s Tebou, že Tvůj návrh by měl být primárně diskutován na BJB.CZ, neboť taková diskuse bude smysluplná především, pokud bude probíht mezi těmi, jichž se týká (mezi zaregistrovanými členy některého ze sborů BJB). Jsem rád, že konečně vznikla oficiální platforma pro otevřenou diskusi k záležitostem společného zájmu sborů BJB a jejich členů. Neměli bychom ji nechat uvadnout, a proto se připojuji k Tvé výzvě: zaregistrujte se na BJB.CZ, a pokud máte co přinést do společného rozhovoru, vstupte tam do diskuse.

Mám však jednu poznámku k Tvé obavě, že "může vzniknout nedůvěra a ostych mnohých zapojit se do diskuze, když je možné zveřejnit bez jejich vědomí jejich názory". Ve chvíli, kdy pod svým jménem něco zveřejním na internetu (byť v zaheslované sekci), musím počítat s tím, že cokoliv co napíšu, může být zkopírováno a kdekoliv zveřejněno kýmkoliv z registrovaných uživatelů (+ případnými "šikuly", kteří se tam dostanou bez registrace). Někteří si vytvářejí vlastní rodinné blogy pro úzký okruh svých příbuzných a přátel a stejně si nemohu být nikdy jisti, jestli jejich soukromé texty či fotografie někdo cíleně nebo pouhou náhodou "nevygoogluje".

Co tím chci říci?
Pokud se nevymaníme z atmosféry strachu a obav z důsledků svých slov a činů, tak nám nepomůže žádné hájemství.
Registrovanou diskusi na BJB.CZ chápu jako nástroj, který nám poskytuje možnost oslovit všechny zainteresované v BJB a vytyčuje nám k tomu dva pomocné mantinely:
a) diskutuje se pod jmény (tedy ne anonymně či pseudonymně jako např. zde)
b) do diskuse jsou připuštěni pouze ti, kteří prokáží legitimní zájem na této diskusi (jsou členy některého ze sborů BJB)
Diskrétnost nám však zaheslovaná diskuse zaručit nemůže. Již dnes musí být registrovaných uživatelů BJB.CZ desítky (sborů BJB je 38), časem možná (doufejmež) stovky.

"Svobodně a beze strachu" - bylo motto k 90. výročí ČCE, myslím že je aktuální i pro nás baptisty.

Z Olomouce srdečně zdraví
Petr Hlaváček





]


Re: Re: Re: Co má být náplní práce tajemníka, předsedy a členů VV BJB? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: jACK (honza@mladej.net) v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 09:39:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Petře, souhlasím s tvojím komentářem a osobně s nemám problém s tím, že někdo ví o mých komentářích a článcích. Myslím si ale, že jsme v situaci, kdy je potřeba "znovunastolit" legitimitu internetové diskuze a právě pomocí nám může být to dvoje vymezení - diskuze pod plnými jmény a členové BJB. A to byl právě záměr nových stránek.

Jinak aktuálně je na BJB.CZ zaregistováno 89 uživatelů, z toho asi 40 uživatelů jsou sbory, odbory, atd.

Honza Jackanič


]


Re: Re: Re: Re: Co má být náplní práce tajemníka, předsedy a členů VV BJB? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: PH (reditel@dorkas.cz) v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 11:09:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,
díky za informaci, že na BJB.CZ jsou již zaregistrovány i desítky jednotlivých uživatelů (nejen oficiálních zástupců našich institucí). Potvrzuje to, že to funguje a může to být povzbuzením pro ty, kteří ještě váhají.

Jsem rád, že se podařilo prosadit a zrealizovat oficiální internetovou diskusi v BJB. Parametry tak jak jsou nastaveny, myslím skýtají naději, že "legálnost" diskuse na BJB.CZ přeroste do obecného povědomí o legitimitě takové diskuse (a diskuse mezi námi obecně) v našem prostředí.
Jednou z podmínek ovšem bude, že budou jednotliví kazatelé, členové staršovstev, členové VV i "prostí" členové sborů ochotni "jít se svou kůží na trh" a přidat se do vznikajícího rozhovoru. Zda se to skutečně povede, záleží na ochotě vystoupit ze svého mlčení, případně přestoupit z anonymní diskuse do mnohem náročnějšího osobního rozhovoru.

Svým příspěvkem jsem chtěl pouze sdělit, že pokud uvízneme v obavách, že naše názory se stanou veřejně známými, že se o mnoho dál nepohneme.

Petr


]


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.12 Seconds