Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Jaroslav   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2924
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 707 692

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 77 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Všeobecné: Původ doktríny o ´´vytržení´´
Posted on Pondělí, 28. srpen 2017 @ 19:38:47 CEST Vložil: Mainstream

Teologie poslal Nepřihlášený

Vyrůstal jsem ve sboru, kde jsem slyšel o vytržení a tajném příchodu Páně, při kterém vezme do nebe ty, kteří jsou připravení na jeho příchod.

Byl jsem vyučen, že druhý příchod Krista bude ve dvou fázích: nejprve si přijde pro církev a vytrhne ji ze světa, a potom později přijde v oblacích s Církví a bude na zemi kralovat 1000 let. První fáze příchodu se nazývá VYTRŽENÍ, a je dokonce o tom i natočený film. Druhá fáze je „druhý příchod Krista“.

Eschatologie není lehké téma.

Kázal jsem první 3 kapitoly Zjevení a potom jsem studoval zbytek knihy po kapitolách. Vyžádalo to asi rok studia. Kniha Zjevení je jedinou prorockou knihou Nového zákona, a myslel jsem, že budu muset kázat o vytržení.

Byl jsem ale překvapený, když jsem zjistil, že po celou dobu studia jsem vlastně nemusel kázat o Vytržení. Proč? Protože jsem tuto doktrínu nenašel v knize Zjevení. Tak jsem začal pátrat a kladl jsem si otázky, odkud se vzalo toto učení a kde má původ? Kdo přišel s touto myšlenkou a teorií? Jak se rozmohla v tak světoznámé učení? Má biblický základ?

Církevní otcové nedali jasné vyjádření ohledně eschatologie nebo vytržení. Není žádný důkaz, že církevní otcové jako Augustin, Ignatius, Clement a jiní učili doktrínu o tajném vytržení církve. Čemu oni věřili? Církevní otcové věřili a očekávali druhý příchod Krista.

Církevní otcové dávali velký důraz na bezprostřední blízkost příchodu Ježíše Krista a pochopili to jako doslovný návrat Krista. Raná církev prožívala velké soužení a pronásledování ze strany Římského impéria. Očekávali bychom, že pokud by někdo někde tuto doktrínu rozvíjel, tak doba rané církve by k tomu měla dokonalé podmínky. Protože oni byli pronásledováni a byli uprostřed velkého soužení po všech strakách, a přesto nekázali a neučili o vytržení. Jak je to možné? Oni prošli velkými zkouškami, utrpením protože byli věrní svému Pánu. Bůh byl s nimi, když prošli údolím stínu smrti (Ž 23).

V období mezi Augustinem a Renesancí převážně dominovalo „Augustinovo pochopení církve a jeho spiritualizace Milenia jako panství Krista se svatými.

Proto musíme jít dál a ptát se, zda reformátoři věděli něco o „teorii vytržení“. Reformátoři 16. století viděli jasné a ostré paralely mezi Katolickou církví a knihou Zjevení. Tento názor byl mezi reformátory tak silný, že šli tak daleko ve výkladu, že prohlásili, že papež byl Antikrist a katolickou církev prohlásili za nevěstku Babylonu (Zj 17).

Martin Luther a Jan Kalvin měli silnou víru v Kristův příchod a povzbuzovali své posluchače a čtenáře k tomu, aby se připravili a očekávali jeho příchod každou chvíli. Jako církevní otcové, oni také zdůrazňovali bezprostřední blízkost příchodu Ježíše Krista, avšak jako jednu událost.

Kristův návrat bylo jedním z velkých nerozvinutých témat reformačního období. Pokud církevní otcové neučili o vytržení a reformátoři také ne, potom tato doktrína je skutečně nová.

Pro mnohé je zajímavé a šokující, objevit, že ani slovo „vytržení“ ani učení o „tajném příchodu“ se nenajde v žádném překladu Bible. Navíc o tom není žádná zmínka v křesťanské literatuře před rokem 1830.

První kazatel, který kázal o „vytržení“ byl Edward Irving v polovině 19. století. Irwing měl některé extrémní názory ohledně užívání duchovní darů, včetně mluvení v jazycích a prorokování. Měl několik následovníku, kteří přijímali jeho radikální názory. Když ale, při Irvingových bohoslužbách v průběhu projevů těchto „darů“, nastalo chaotické rozrušení, Skotská církev (presbyterní) udělala zákrok, a zbavila Irvinga úřadu kazatele v roce 1932.

Konečný výsledek Irvingova propuštění z úřadu duchovního byl vznik Katolické apoštolské církve, která stále existuje do dnes. Irvingovo hnutí rostlo a stalo se základem dnešní, moderní apoštolské církve. Přirozený vývoj tohoto hnutí měl za následek nebo vedl k vzniku fenomenu “torontského ducha smíchu“, který sváděl a oklamal mnoho lidí. Někteří církevní historici se zmiňují o Irvingovi jako o „otci moderního Pentekostalismu (apoštolského hnutí).

Nicméně, v roce 1830 v průběhu Irvinogvých shromáždění, předtím než byl z úřadu propuštěn, jedna mladá skotská dívka jménem Margaret MacDonald, upadla do „transu“. Po několika hodinách „vidění“ a „prorokování“ odhalila, že příchod Krista se bude odehrávat ve dvou fázích ne v jedné. „Kristus“ přijde poprvé viditelně jen k spravedlivým a vytrhne je, potom přijde po druhé, aby přinesl trest pro nespravedlivé v národech.

Toto „tajemné vytržení“ bylo prosazováno Irvingem, který také tvrdil, že slyšel „hlas“ z nebe přicházející, aby to učil dál.

Někteří moderní badatelé tvrdí, že Irvingovi spekulace ohledně vytržení byly inspirovány španělským, jezuitským knězem Lacunza, jehož knihu Irving v roce 1827 přeložil pod názvem „Příchod Mesiáše ve slávě a majestátu“. John Darby, angličan a průkopník hnutí Playmouth Bretheren (Křesťanské sbory), byl stržen názory Irvinga o vytržení.

Když Darby slyšel o Irvingových aktivitách, odcestoval do Skotska, aby si s Irvingem a jeho následovníky promluvil o „tajném vytržení“. Byl to Darby, který se stal mistrem a vývojářem „biblických argumentů“, aby podpořil toto nové učení a jeho pomocí se rozvinulo. Darby vzal tuto teorii do USA, kde se setkal s Moodym a potom se vše rozvinulo po roce 1920 na teologickém semináři v Dallasu. Tak se Darby stal „otcem učení o vytržení“.

Díky Darbyově „teorii vytržení“ se tato doktrína stala do dnes světoznámá a popularizovaná v Britanii a konečně v USA, většinou jako výsledek Scofieldových poznámek ze Scofieldovy Bible s poznámkami. Tyto Bible se dostaly do Anglie a mnoho kazatelů přijalo jeho poznámky pod čarou bez rozmyšlení jako autoritativní a tak se učení o vytržení začalo ještě více šířit mezi protestantské církve.

Za posledních 20 let stejnou teorie o konci světa popularizoval znovu Tim Lahaye a Jerry B. Jenkins v sérii knih Left Behind (Zanechaní na pospas, Napospas osudu), které se dočkali i zfilmování. Tyto knihy se prodávali v deseti milionech kusů a staly se bestsellerem. Popularita není kriterium, podle něhož rozhodujeme, zda nějaké učení je pravdivé a biblické.

Vytržení a ostatní církve

Ne všechny křesťanské denominace přijímají teorii o vytržení

Římsko-katolická církev nepřejímá teorii vytržení. Oni věří, že tento koncept je chaotické pochopení druhého příchodu Krista.

Východní pravoslavná církev také odmítá teorii vytržení. Od začátku nikdy žádný jejich biskup to neučil.

Zní mi to divně, že toto učení bylo skryto církvi skoro 1800 let. Je možné, že tak dlouho tolik brilantních teologů tuto teorii doposud neznalo a potom jí jedna dívka dostala skrze vidění?

Jak jste si všimli, původ této teorie je velmi tragický, divný a pochybný. Přišla tato teorie na svět jako důsledek pečlivé exegeze a studia Bible? Ne!

První osoba, která o tom začala mluvit byla mladá dívka jménem Margaret MacDonald, která nebyla žádný teolog, ale byla“ prorokyní“ v Irvingově hnutí. Nevím vy, ale já mám problém s tímto původem, zdrojem a způsobem jak zjistit novou pravdu z Bible. Zakladatelé Mormonů, Svědků Jehovových a jiných divných náboženských skupin také „ dostávali vidění a novou pravdu“ podobným způsobem a zakládali své teorie na falešném učení.

Zamyslete se nad tímto a sami si o tom udělejte obrázek.

Jaký je můj závěr a odpověď na to?

Věřím v Kristův příchod. Jedna událost! Když On přijde, není žádná jiná šance, neexistuje „zanechání“ lidí, neexistuje možnost žít dále na zemi jako předtím. Kristův příchod udělá všemu konec. Bude to konec země, a života na této zemi a ve stejné době, bude to nový počátek Jeho lidu, který bude s ním kralovat v Jeho království.

Neočekávám vytržení, očekávám Jeho příchod jako apoštolé, jako církevní otcové a tak, jak tomu církev vždy věřila.

Populární série knih a filmů “Zanechaní na pospas osudu“ musíme opravdu zanechat na pospas a odmítnout.

Nick Lica (srpen 2017)

Zdroj: www.nicklica.com



 
Příbuzné odkazy
· Více o Teologie
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Teologie:
Chudoba baptistické teologie (J. McClendon)


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 2.33
Hlasů: 3


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Původ doktríny o ´´vytržení´´" | Přihlásit/Vytvořit účet | 11 komentáře | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Původ doktríny o ´´vytržení´´ (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Menonita v Úterý, 29. srpen 2017 @ 06:03:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co Matouš 24:40-41?



Re: Re: Původ doktríny o ´´vytržení´´ (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: mikim (mikmark100@centrum.cz) v Pátek, 01. září 2017 @ 12:11:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mat. 24.40-41 neříká vůbec nic vytržení, ani slůvko stejně jak celé Písmo, autor článku má 100% pravdu!

Musíš číst celou kapitolu, ne jen nějakým šaškem vytržené verše:

Matouš 24:1  A vyšed Ježíš, bral se z chrámu; i přistoupili učedlníci jeho, aby ukázali jemu stavení chrámové.
2  Ježíš pak řekl jim: Vidíte-liž tyto všecky věci? Amen pravím vám: Nebude zůstaven tuto kámen na kameni, kterýž by nebyl zbořen.
3  A když se posadil na hoře Olivetské, přistoupili k němu učedlníci jeho soukromí, řkouce: Pověz nám, kdy to bude, a která znamení budou příchodu tvého a skonání světa?
4  I odpověděv Ježíš, řekl jim: Vizte, aby vás žádný nesvedl.
5  Nebo mnozí přijdou ve jménu mém, řkouce: Jáť jsem Kristus, a svedouť mnohé.
6  Budete slyšeti zajisté boje a pověsti bojů. Hleďtež, abyste se nekormoutili; nebo musí to všecko býti; ale ne ihned bude konec.
7  Nebo povstane národ proti národu a království proti království, a budou morové a hladové a zemětřesení po místech.
8  Ale tyto všecky věci jsou počátkové bolestí.
9  A tehdy vy budete souženi, a budou vás mordovati, a budete v nenávisti u všech národů pro jméno mé.
10  A tehdyť se zhorší mnozí a vespolek se budou zrazovati a nenáviděti.
11  A mnozí falešní proroci povstanou, a svedou mnohé.
12  A že rozmnožena bude nepravost, ustydneť láska mnohých.
13  Ale kdož by setrval až do konce, tenť spasen bude.
14  A budeť kázáno toto evangelium království po všem světě, na svědectví všem národům, a tehdážť přijde skonání.
15  Protož když uzříte ohavnost zpuštění, předpověděnou od Daniele proroka, ana stojí na místě svatém, (kdo čte, rozuměj,)
16  Tehdáž ti, kteříž by byli v Judstvu, nechť utekou k horám.
17  A kdo na střeše, nesstupuj dolů, aby něco vzal z domu svého.
18  A kdo na poli, nevracuj se zase, aby vzal roucha svá.
19  Běda pak těhotným a těm, kteréž kojí, v těch dnech.
20  Protož modlte se, aby utíkání vaše nebylo v zimě anebo v svátek.
21  Nebo bude tehdáž soužení veliké, jakéž nebylo od počátku světa až dosavad, aniž kdy potom bude.
22  A byť nebyli ukráceni dnové ti, nebyl by spasen nižádný člověk. Ale pro vyvolené ukráceni budou dnové ti.
23  Tehdy řekl-li by vám kdo: Aj, tutoť jest Kristus, anebo tamto, nevěřte.
24  Nebo povstanou falešní Kristové a falešní proroci, a činiti budou divy veliké a zázraky, tak aby v blud uvedli, (by možné bylo,) také i vyvolené.
25  Aj, předpověděl jsem vám.
26  Protož řeknou-liť vám: Aj, na poušti jest, nevycházejte. Aj, v skrýších, nevěřte.
27  Neb jakož blesk vychází od východu slunce, a ukazuje se až na západ, takť bude i příchod Syna člověka.
28  Neboť kdežkoli bude tělo, tuť se sletí i orlice.
29  A hned po soužení, kteréž bude těch dnů, slunce se zatmí a měsíc nedá světla svého a hvězdy budou padati s nebe a moci nebeské budou se pohybovati.
30  A tehdyť se ukáže znamení Syna člověka na nebi, a tuť budou kvíliti všecka pokolení země, a uzříť Syna člověka přicházejícího na oblacích nebeských s mocí a slavou velikou.
31  Kterýž pošle anděly své s hlasem velikým trouby, a shromáždíť vyvolené jeho ode čtyř větrů, od končin nebes až do končin jejich.
32  Od stromu pak fíkového naučte se podobenství: Když již ratolest jeho odmladne a listí se pučí, porozumíváte, že blízko jest léto.
33  Takéž i vy, když uzřeli byste toto všecko, vězte, žeť blízko jest a ve dveřích království Boží.
34  Amen pravím vám, že nepomine věk tento, až se tyto všecky věci stanou.
35  Nebe a země pominou, ale slova má nepominou.
36  O tom pak dni a hodině té nižádný neví, ani andělé nebeští, jediné sám Otec můj.
37  Ale jakož bylo za dnů Noé, takť bude i příchod Syna člověka.
38  Nebo jakož jsou za dnů těch před potopou žrali a pili, ženili se a vdávaly se, až do toho dne, když Noé všel do korábu,
39  A nezvěděli, až přišla potopa, a zachvátila všecky, takť bude i příští Syna člověka.
40  Tehdyť dva budou na poli; jeden bude vzat, a druhý zanechán.
41  Dvě budou ve mlýně při žernovu; jedna bude vzata, a druhá zanechána.
42  Bdětež tedy, poněvadž nevíte, v kterou hodinu Pán váš přijíti má.
43  Toto pak vězte, že byť věděl hospodář, v které by bdění zloděj měl přijíti, bděl by zajisté, a nedalť by podkopati domu svého.
44  Protož i vy buďte hotovi; nebo v tu hodinu, v kterouž se nenadějete, Syn člověka přijde.
45  Kdoť tedy jest služebník věrný a opatrný, kteréhož ustanovil pán jeho nad čeledí svou, aby jim dával pokrm v čas?
46  Blahoslavený služebník ten, kteréhož, přijda pán jeho, nalezl by, an tak činí.
47  Amen pravím vám, že nade vším statkem svým ustanoví jej.
48  Jestliže by pak řekl zlý služebník ten v srdci svém: Prodlévá pán můj přijíti,
49  I počal by bíti spoluslužebníky, jísti a píti s opilci,
50  Přijdeť pán služebníka toho v den, v kterýž se nenaděje, a v hodinu, v kterouž neví.
51  I oddělíť jej, a díl jeho položí s pokrytci. Tamť bude pláč a škřipení zubů.

O žádném tajném vytržení není v celé kapitole jediné slůvko, mluví se zde jen o 2 zcela viditelném po celé zeměkouli příchodu JK, kdy v ten den bude jeden vzat a druhý zanechán.

Na vytržení věří hlavně charoši např. zde:


Dokonce Jiří Zmožek uvěřil této šílené lži a nechal se přemluvit Sergejem Mihálem, autorem knihy o vytržení za 390Kč!!!, pěkná zlodějna, který na toto téma mluví na 46 pokračování na Youtube nebo měl nedávno přednášku v Kladně zde:


V tomto kázání tvrdí např.:
budou 2 fáze příchodu, první uvidí Ježíše jen ti, kterých se to týká, kteří ho očekávají (to bude v podstatě to tajné vytržení) ti s ním půjdou do nebe a pak s ním příjdou při 2 příchodu podruhé pro ostatní. Datum této druhé fáze příchodu nezná ani Syn, jen Otec. 
PJ řekl podle něj nečekejte 2P a kdy to bude není to Vaše věc. A to prý proto, že my už zde nebudeme, ale přijdeme s Ježíše.
Při 2 fázi svatí přijdou s Ježíšem na Olivovou horu v bílém rouchu, které dostanou na svatbě Beránkově, která bude v nebi probíhat po prvním vychvácení. (Ani něřekl kdo budou ti vychvácení, že to bude např. těch 144000). Svatba v nebi bude trvat mnoho roků, zatímco zde na zemi bude probíhat 7 ran a velké soužení a soud. Dále, že prý zde bude 6-7 měsíců probíhat sbírání mrtvých po Armagedoně.
Zkrátka my prý zmizíme jednoho dne bez rozloučení a nikdo krom nás to vytržení neuvidí z lidí na zemi. Všichni, kterých se to týká zmizí na zemi prý najednou!
Nevěstou jsou ti co chtějí být vytržení a nevytržení budou ti, co zde chtějí třeba ještě něco na zemi dodělat a být vzati až při 2 příchodu JK.

Jeden bratr si přečetl knihu od S. Mihála o vychvácení, ve které tvrdí, že to bude letos 23. 9. 2017 a napsal ke knize na jiném webu svůj komentář:

Tak jsem trochu ochutnal té knihy a jejích pasáží a tak chci říct, že i když mi S.M. je naživo jako osoba sympatický,
tak v té knize jsou věty, které podle mne obsahují eisegezi (vkládáním vlastních myšlenek do textu bible) až manipulaci a už z toho důvodu se mi tomu nechce věřit, ani to číst. Konkrétně jde v knize o část výkladu Jana 14 kde Ježíš mluví o tom, že nebi je mnoho příbytků a on nám jde připravit místo a vrátí se aby nás vzal k sobě, abychom i my byli tam kde je on. Podle knihy to je jeden z největších důkazů pro vytržení a s tím já tedy nesouhlasím. Nebo spíš, jestli je tohle jeden z největších důkazů pro vytržení, tak je celá ta teorie ještě víc chatrná, než jsem myslel.

Nevěřím, že v Jan 14 se mluví o vytržení. 
Nevěřím, že se o něm mluví ani v 1. Tesalonickým 4,17 
protože vzkříšení při zatroubení polnice má být v poslední den (Jan 6,39.40.44.54 Jan 11,24 Jan 12,48 a sedí to i s 1 kor 15,52)
Jestliže je to poslední den, pak nemohu věřit, že na zemi budou po tomto zatroubení a vytržení žít ještě nějací další lidé. Je to poslední den staré země a tedy celý ten koncept podle mne nemá žádnou oporu v bibli i když by odpovídal na některé otázky, ale mnohem víc by jich naopak přidal.

Myslím si, že to učení v podání S. Mihála může být pro křesťany nebezpečné, když se kvůli tomu začnou soustředit na sebe, jestli jsou dostatečně ,,oddaní/připravení" na vytržení, protože jinak tu zůstanou a zažijí to největší soužení a pronásledování.
V tomto případě potom to učení přináší strach, nejistotu a odvádí od pohledu na Boží lásku a víru v jeho ochranu a může to vést k sebestřednosti a perfekcionismu. A to je určitě špatně.

Vždyť:
Kdo se bojí nedošel dokonalosti v lásce, dokonalá láska strach zahání.

A druhý problém co vidím je upínání se ke konkrétním znamením a jevům jako víra, že právě v tu dobu dojde k vytržení. Když událost pomine a nic se nestane, pak přijde zklamání. Někdo to možná dovede skrýt ale v nitru toho člověka to zabolí.

Za toto negativní ovoce by měl původce takového učení převzít zodpovědnost a snažit se o nápravu.

Proto je varováním pro všechny kupovat tuto knihu, protože je to lež od A do Z a naprosto vyhozené peníze. Asi S.M. ví, že se nic nestane, ale dá se na tom i vydělat, škoda, že mu naletěl i Jiří Zmožek.



]


Re: Re: Re: Původ doktríny o ´´vytržení´´ (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: rakato v Pátek, 01. září 2017 @ 20:19:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doporučuji pečlivě prostudovat tyto klíčové oddíly :
Marek 13,24-27
Lukáš 17,34-35
1.Kor.15,51-53
1.Tess. 4,13-18


]


Re: Re: Re: Re: Původ doktríny o ´´vytržení´´ (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: mikim (mikmark100@centrum.cz) v Sobota, 02. září 2017 @ 16:13:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ani jeden z výše uvedených veršů nemluví vůbec nic o předčasném vychvácení do nebe, ani nemůže, protože "my živí mrtvé nepředejdeme do nebe".

1 Tesalonickým 4:15  Toto zajisté vám pravíme slovem Páně, že my, kteříž živi pozůstaneme do příchodu Páně, nepředejdeme těch, kteříž zesnuli.
16  Nebo Pán náš s zvukem ponoukajícím, s hlasem archanděla a s troubou Boží sstoupí s nebe, a mrtví, kteříž jsou v Kristu, vstanou nejprve.
17  Potom my živí pozůstavení spolu s nimi zachváceni budeme do oblaků, vstříc Pánu v povětří, a tak vždycky se Pánem budeme.
18  A protož potěšujtež jedni druhých těmito slovy.

Možná může mít někdo problém s veršem tímto:

1 Tesalonickým 4:14  Nebo jakož věříme, že Ježíš umřel a z mrtvých vstal, takť Bůh i ty, kteříž by zesnuli v Ježíšovi, přivede s ním.

Některé překlady, které nemám příliš v oblibě tento verš překládají takto:

[CEP2001]Věříme-li, že Ježíš zemřel a vstal z mrtvých, pak také víme, že Bůh ty, kdo zemřeli ve víře v Ježíše, přivede(i) spolu s ním k životu. (i) skrze Ježíše přivede 5. ([ Ř.14:9;  1K.15:3- 1K.15:4  1K.15:12])

[Bible21_2015]Ježíš, jak věříme, zemřel a vstal z mrtvých; právě tak věříme, že Bůh přivede s Ježíšem k životu i ty, kdo zesnuli v něm. 

Nejsem řkatolík, abych věřil pohádkám, že má duše jde po smrti do nebe a pak to právě bude ona (ta duše), která se vrátí s Ježíšem, aby společně obživili mrtvé a proměnili živé. Ne v takovou bajku fakt nevěřím. Římští katolíci ještě prý učí, že ty duše zde přijdou s Ježíšem, aby dostali nové těla a byly pak celým člověkem. 

Stejně tak to nemohou být nějací předčasně vychvácení 23. 9. 2017, kteří pak budou pobývat několik roků na svatbě Beránkově, zatímco my ostatní křesťané budeme procházet velkým soužením a sedmi ranami. A ti, že prý pak přijdou s Ježíšem pro ostatní, kteří tady mají ještě nějaký úkol (důvod pro zůstání ostatních křesťanů dle S. Mihala, dobrá blbost, větší hloupost jsem ještě od nikoho neslyšel).

Takže osobně věřím, že Bůh přivede s Ježíšem k životu i ty, kdo zesnuli v něm. 
Anebo druhou variantou, pokud by ony překlady si vymýslely slůvko "k životu", ¨
že s Ježíšem přijdou ti, kteří s ním odešli (byli vzati) do nebe po jeho vzkříšení zde na zemi, dostali nová těla a jsou s ním nyní fyzicky v nebi. To mohou být desítky max. stovky osob.
Od té doby, kdy byl Ježíš vzkříšen, nikdo nový za celých 2000 let nebyl vzkříšen a ani jeho duše se nedostala do nebe. Jedině jeho duch (dech života) se vrátil k Bohu, který jej dal a čeká na vzkříšení, aby se znovu mohl spojit s tělem a vytvořit duši živou (člověka).

Skutky apoštolské 24:15  Maje naději v Bohu, že bude, jehož i oni čekají, vzkříšení z mrtvých, i spravedlivých i nespravedlivých.

2 Timoteovi 2:15  Pilně se snažuj vydati sebe Bohu milého dělníka, za nějž by se nebylo proč styděti, a kterýž by právě slovo pravdy rozděloval.
16  Bezbožných pak těch křiků daremních varuj se, neboť velmi rozmnožují bezbožnost,
17  A řeč jejich jako rak rozjídá se. Z nichžto jest Hymeneus a Filétus,
18  Kteříž při pravdě pobloudili od cíle, pravíce, že by se již stalo vzkříšení, a převracejí víru některých.

Další zajímavé video o vychvácení 23.9.2017:



]


Re: Re: Re: Re: Re: Původ doktríny o ´´vytržení´´ (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: rakato v Sobota, 02. září 2017 @ 17:25:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Klíčový verš z 1.Tess.4 je verš patnáctý, kde je jasné slovo o uchvácení do oblaků (povětří). Zatímco druhá fáze návratu Pána Ježíše je definovaná Jeho sestoupením na zem, resp. Olivetskou horu (např-Sk.1,11). To jsou dvě různé události.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Původ doktríny o ´´vytržení´´ (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: bezkompromisu v Pátek, 08. září 2017 @ 10:16:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že by mělo jít o dvě různé události je čirá spekulace, respektive hypotéza, jejíž pravdivost či scestnost potvrdí až sama eschatologická realita. To samé platí o lokaci Olivetská hora.

Skutky apoštolské 1:11  A řekli: Muži Galilejští, co stojíte, hledíce do nebe? Tento Ježíš, kterýž vzhůru vzat jest od vás do nebe, takť přijde, jakž jste spatřili způsob jeho jdoucího do nebe.

Z tohoto verše lze jednoznačně usoudit pouze to, že Pán Ježíš přijde při druhém příchodu z nebe.

Mt 24:29-31 A hned po soužení, kteréž bude těch dnů, slunce se zatmí a měsíc nedá světla svého a hvězdy budou padati s nebe a moci nebeské budou se pohybovati. A tehdyť se ukáže znamení Syna člověka na nebi, a tuť budou kvíliti všecka pokolení země, a uzříť Syna člověka přicházejícího na oblacích nebeských s mocí a slavou velikou. Kterýž pošle anděly své s hlasem velikým trouby, a shromáždíť vyvolené jeho ode čtyř větrů, od končin nebes až do končin jejich.

O téže události pak psal i apoštol Pavel:

1Te 4:15-17 Toto zajisté vám pravíme slovem Páně, že my, kteříž živi pozůstaneme do příchodu Páně, nepředejdeme těch, kteříž zesnuli. Nebo Pán náš s zvukem ponoukajícím, s hlasem archanděla a s troubou Boží sstoupí s nebe, a mrtví, kteříž jsou v Kristu, vstanou nejprve. Potom my živí pozůstavení spolu s nimi zachváceni budeme do oblaků, vstříc Pánu v povětří, a tak vždycky se Pánem budeme.

Blud "dvou" druhých příchodů Pána Ježíše spočívá v tom, že "správně věřícím" křesťanům namlouvá, že hromadně uniknou soužení spojenému s posledními časy.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Původ doktríny o ´´vytržení´´ (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: rakato v Pátek, 08. září 2017 @ 18:50:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Používat výrazů jako "spekulace", "hypotéza" nebo "blud" je arogantní. Eschatologii se věnovali a věnují mnozí teologové a vážní studenti a znalci Písma a bylo napsáno mnoho knih, které nabízejí v podstatě tři možné výklady biblických textů zabývajících se návratem Pána Ježíše Krista. Určitě by bylo velmi užitečné, kdyby se alespoň několik těchto knih přeložilo do češtiny k povzbuzení věřících k hlubšímu studiu Písma ve věcech druhého příchodu Pána Ježíše.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Původ doktríny o ´´vytržení´´ (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: bezkompromisu v Pátek, 08. září 2017 @ 22:02:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli je nejistota, zda bude jeden nebo budou dva "druhé" příchody Pána Ježíše, pak vítejme ve světě alternativních pravd.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Původ doktríny o ´´vytržení´´ (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: martyria v Pátek, 08. září 2017 @ 22:21:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
něco k tématu:



]



Re: Původ doktríny o ´´vytržení´´ (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: rakato v Čtvrtek, 31. srpen 2017 @ 17:15:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepodceňuji historický vývoj jakéhokoli učení, ale autor by byl přesvědčivější a hodnověrnější, kdyby argumentoval Písmem. 




Re: Původ doktríny o ´´vytržení´´ (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: martyria v Čtvrtek, 07. září 2017 @ 22:33:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Netuším kdy uchvácení do oblak dle 1Te 4:17 (vytržení) přijde, ale pokud přijde před koncem velkého soužení, ti co zůstanou budou ve velkém pokušení uvěřit antikristovi, že to on je Ježíš, který podruhé přišel. A takové výklady jako od bratra Licy tomu nahrávají. 
Antikrist pravděpodobně bude tvrdit, že to ti hříšníci byli odstraněni a on přišel vybudovat tisícileté království.

Mihálova kniha je samozřejmě nesmysl. Nejenže se nedrží Bible, ale pomáhá si okultistickými argumenty. Ve výsledku také nahrává antikristovi.

Pokud je to co je uvedeno o letničním  původu výkladu vytržení pravda, tak to znamená, že za letničním hnutím alespoň původně byl Duch svatý.



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.14 Seconds