Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Alexej   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2938
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 716 285

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 51 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Názory: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve...
Posted on Čtvrtek, 12. prosinec 2013 @ 16:15:19 CET Vložil: Mainstream

Nezdravá učení poslal Nepřihlášený

"Většina z vás jste členy baptistických sborů, pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve, to je ta realita, kterou sdílí Boží slovo," - tento teologický soud si vyslechli z úst Radka Kolaříka, kazatele kuřimského sboru, účastníci kroměřížské konference mládeže BJB 2013 v rámci přednášky "Církev a život v obecenství".




Výše uvedený výrok si můžete vyslechnout ZDE (od 2:30 min.).

Celá přednáška na www.youtube.com/user/krestanekurim



 
Příbuzné odkazy
· Více o Nezdravá učení
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Nezdravá učení:
Jaké je teologické pozadí KAMu?


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 2
Hlasů: 4


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: bask (biblecz@seznam.cz) v Pátek, 13. prosinec 2013 @ 12:32:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A je to pravda, jak říká Radek Kolařík?



Re: Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Menonita v Pátek, 13. prosinec 2013 @ 12:55:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Troufám si tvrdit, že ne. Vždyť členství v BJB není formální ani automatické. Vždyť členy BJB se stávají lidé, kteří jsou znovuzreni, ve křtu vědomě a s plnou odpovědností veřejně vyznávají svou víru. Navíc ve sborech BJB se uplatňuje biblický model kázně a členové jsou upozorňováni na své hříchy.
Neposlouchal jsem celou přednášku, ale na základě toho úvodu se ptám, není ten Kolařík trochu mimo?


]


Re: Re: Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Duke v Pátek, 13. prosinec 2013 @ 20:15:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
trochu?


]


Re: Re: Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: bask v Pondělí, 16. prosinec 2013 @ 15:16:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za odpověď. Jestli tomu tedy dobře rozumím, tak členství v BJB se víceméně rovná, nebo alespoň do jisté míry zaručuje členství v Kristově církvi. To vůbec není špatný. Když v BJB za členy přijímáte jenom znovuzrozené, jak to poznáváte? Máte na to nějaký "metr"?Díky.


]


Re: Re: Re: Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Menonita v Úterý, 17. prosinec 2013 @ 07:59:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nerovná a nezaručuje. Jenom je větší pravděpodobnost, že tomu tak je. BJB je církev vyznávající (narozdíl od církví lidových, kde může být členství víc formální) a lidi tam jsou vyzívaní (stále) k aktvnímu vyznávání své víry. Nejen při vstupu, ale celým svým způsobem svého dalšího života.
Jak se pozná znovuzrozený?
Je to čistě na těch lidech. Bere se vážně jejich vyznání víry. Do srdce vidí jen Bůh. Takže lidi se přijímají do církve jen na základě jejich vyznání víry.


]


Re: Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: vozembouch v Sobota, 14. prosinec 2013 @ 13:14:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obecná premisa je pravdivá - "být členem církevní organizace neznamená nutně být členem Kristovy církve". Abychom z ní mohli vyvodit závěr, že většina členů BJB pravděpodobně není součástí Kristovy církve musíme uplatnit ještě další nevyřčené premisy. Například - církve BJB přijímají většinou za členy neobrácené, nevěřící lidi. Takže otázkou je, zda je tato nevyřčená premisa pravdivá. Pokud si to br. Kolařík myslí, divím se, že je součástí této organizace.  


]


Re: Re: Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Pavel v Pondělí, 23. prosinec 2013 @ 20:18:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
souhlasím

problém je v té adresné kvantifikaci ("většina z vás"), která svědčí o nebetyčném sebevědomí řečníka a jeho velmi nízkém smýšlení o členech sborů BJB


]



Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Duke v Pátek, 13. prosinec 2013 @ 20:14:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
libovej frajer

nechápu, co dělá u baptistů




Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Igor (i.gricyk@gmail.com) v Pátek, 20. prosinec 2013 @ 18:38:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si že to Radek neměl v úmyslu řict. Byl asi zmatek kvuli předchozi větě. Na druhou stránu je to jen doměnka, že většina členů bjb nejsou členy Kristova těla. Kdo přesně ví, možna to tak i je?



Re: Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Duke v Neděle, 22. prosinec 2013 @ 09:58:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A o členech svého sboru smýšlíte Igore jak?


]


Re: Re: Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Igor (i.gricyk@gmail.com) v Pondělí, 23. prosinec 2013 @ 14:28:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stejně, jak to myslím o sobě. Být členem těla Kristova na slovech nebo v seznamu členu ještě neznamená, že Bůh se podřidí podle lidských řad. Já nemám sebejistotu toho, že stoprocentně vejdu do ráje. Což Radek asi má... to je jen sebejistota a není založena na Písmu. Na druhou stránu ani s kalvinismem ani s armeninanstvím nesouhlasím.


]


Re: Re: Re: Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Pavel v Pondělí, 23. prosinec 2013 @ 20:11:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
takže bez jistoty spasení?

v čem nesouhlasíte na kalvinismu a v čem na arminianismu?


]



Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Duke v Neděle, 22. prosinec 2013 @ 10:02:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zásady  a stanoviska Bratrské jednoty baptistů:

Bod 5.: Konáme křest jako viditelné připojení k "tělu Kristovu".

V odezvu na Boží milost věřící ve křtu ponořením osobně vyznává, že se vírou stává účastníkem Kristovy smrti a vyjadřuje tak naději ve vzkříšení i svou poddanost Kristu jako Pánu. Baptisté věří, že pro pochopení podstaty víry, církve a učednictví má novozákonní praxe vyznavačského křtu zásadní význam.




Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Duke v Neděle, 22. prosinec 2013 @ 10:04:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zásady  a stanoviska Bratrské jednoty baptistů:

Bod 6.  Věříme, že všechny údy Kristovy církve mají podíl na stolu Páně.

     Věřící, kteří tvoří církev, jsou ve smluvním spojení se svým Bohem a se sebou navzájem ve společné bohoslužbě, práci a obecenství. Bůh je takto svolal jako viditelné "tělo Kristovo" do konkrétního společenství a oni svobodně a vděčně do něho vstupují. Vzájemnost i závazek svého společenství vyjadřují přijetím kristova pozvání k jeho stolu. V něm jsou i ve společenství s "tělem Kristovým", rozšířeném po celém světě.



Re: Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Duke v Neděle, 22. prosinec 2013 @ 10:10:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
rozporu


]



Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Duke v Neděle, 22. prosinec 2013 @ 10:09:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Radek Kolařík je v zásadním rozpotu s věroučnou bázi Bratrské jednoty baptistů (Zásady a stanoviska BJB) a bylo by z jeho strany čestné, kdyby podobně jako Miloš Šolc a rodina Vladislava Donáta odešel z BJB.



Re: Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Duke v Neděle, 22. prosinec 2013 @ 10:10:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
rozporu


]


Re: Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Duke v Neděle, 22. prosinec 2013 @ 10:11:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zásady  a stanoviska Bratrské jednoty baptistů:

Bod 3.  Jsme součástí v dějinách vzniklé církve Ježíše Krista a vyznáváme víru v jednoho Boha - Otce, Syna a Ducha svatého.

     Baptistické sbory navazují na svědectví a praxi prvotní církve a duchovní tradici protestantské reformace v Evropě. K jejím ústředním principům se hlásí. Nemají závazné církevní konfese, vyznavačské dokumenty prvních století církve (Apoštolské vyznání víry, Nicejsko-cařihradské vyznání a Chalcedonskou definici) však pokládají za svědectví křesťanské pravdě.


]



Re: ...pravděpodobně většina z vás nejste členy Kristovy církve... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: demagog v Neděle, 22. prosinec 2013 @ 14:15:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neco podobneho casto pripomina ve svych evangelizacnich kazani americky babtisticky kazatel Paul Washer. On to ma podlozeno statistickymi pruzkumy. V americe o sobe snad 75 procent dotazanych tvrdi, ze jsou verici, pri cemz podobne procento dotazanych vede docela svetsky zivot. Pak se tedy br Washer pta, kde je ta spasonosna vira.

Mozna je dobre pripominat, ze clenstvi v cirkvi, at uz jakekoliv, nas samo o sobe nespasi.



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.12 Seconds