Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Oto   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2923
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 706 598

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 83 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Události: Selhání představitelů Jižních baptistů při ochraně obětí sexuálního zneužívání
Posted on Čtvrtek, 23. červen 2022 @ 22:08:42 CEST Vložil: Mainstream

Etika poslal Nepřihlášený

Podle interní zprávy zveřejněné 22.5.2022 byly stížnosti na sexuální zneužívání pastory a zaměstnanci největší americké protestantské denominace po celá desetiletí ignorovány nebo ututlávány duchovními na nejvyšších místech.

Téměř 300stránková zpráva podrobně popisuje, jak byly stížnosti v Jižní baptistické konvenci drženy jako „přísně střežené tajemství“, aby se zabránilo odpovědnosti „s vyloučením všech ostatních ohledů“.

„Ve službě tomuto cíli byli přeživší a další lidé, kteří nahlásili zneužívání, ignorováni, nevěřilo se jim,“ uvádí se podle portál Premier ve zprávě, přičemž církevní představitelé kryli obvinění a umožňovali obviněným duchovním zůstat pastory nebo v jiných vedoucích pozicích.

Žaloby proti církvi byly podle zprávy očerňovány jako oportunistické a neopodstatněné.

Rok trvající vyšetřování iniciovali Jižní baptisté v červnu 2021, kdy na jejím výročním shromáždění zazněl proud stížností. Výtky se týkaly sexuálního zneužívání ze strany pastorů a dobrovolníků a nedostatečné reakce výkonného výboru denominace.

„Jsme zarmouceni výsledky tohoto vyšetřování,“ uvedl v prohlášení Rolland Slade, předseda výkonného výboru církve

„Jsme odhodláni udělat vše, co je v našich silách, abychom předešli budoucím případům sexuálního zneužívání v církvích, abychom zlepšili naši reakci a péči (a) odstranili překážky při hlášení,“ stojí podle britského portálu v prohlášení.

K Jižní baptistické konvenci se ve Spojených státech hlásí více než 13 milionů členů. 

Jižní baptisté ztratili v posledních třech letech více než milion členů.

Zdroj: www.krestandnes.cz



 
Příbuzné odkazy
· Více o Etika
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Etika:
Ivan Štampach: Hlavně ta morálka


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Selhání představitelů Jižních baptistů při ochraně obětí sexuálního zneužívání" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Selhání představitelů Jižních baptistů při ochraně obětí sexuálního zneužívání (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: demagog v Neděle, 01. říjen 2023 @ 18:42:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sbirka prispevku z fejsbuku:

Co Buh spojil, clovek nerozlucuj==========================Manzelstvi neni urceno k plozeni deti. To je nesmysl. I kralici plodi potomky a manzelstvi k tomu nepotrebuji. Zplodeti ditete se dokonce muze odehrat jako ovoce nezodpovednosti ci nasili. Ne. Ucelem manzelstvi je, aby clovek "nebyl sam." Sam na partnerske urovni agape. Tam, kde Buh dva lidi spojuje laskou agape, jejiz ovoce je popsano napr v 1Kor13k do jednoho tela, tam vznika manzelstvi, ktere je stabilnim pristavem pro vychovu deti, pro zplozeni jejich charakteru, osobnosti, navyku, hodnot. A nezalezi na biologii, ale na agape. Pri cemz je jeste treba rici, ze jedno telo neni pojem sexualni, ale vztahovy. Do jednoho tela spojuje Buh dva lidi laskou agape, aby spolecne jako jedno telo sli zivotem, spolecne celili svetu, spolecne se divali do budoucnosti. Jedno telo je tam, kde bolest jednoho udu boli cele telo, kde radost jednoho udu raduje cele telo. Kde uspech jedne casti je uspechem celku, a nezdar jedne casti neni otazkou pouze te jedne casti, ale tu jednu cast podrzi i zbytek tela. Toto je manzelstvi, ktere Buh vytvari v srdcich dvou lidi. Obrad, jako jakykoliv jiny, je verejnym vyznanim dvou dospelych osob o tom, co se jiz deje v jejich srdcich. Pokud se to v jejich srdcich nedeje, pak manzelstvi nevznika. Eros odchazi, agape zustava. Eros je balzam pro dny dobre, ale rozdrasava rany v dobach zlych. Agape spojuje lidu v dobach dobrych i zlych. Laska agape tvori vzajemne zavazky, ktere druha strana z te same lasky agape prijima za sve. Tam, kde se nerespektuji vzajembe zavazky, tam se rozdeluje to, co Buh spojil. A co Buh spojil, clovek nerizlucuj. Ani cl9vek uvnitr agape, ani spolecenstvi ci cirkev vne. Aby cirke platne prohlasila vztah dvou lidi za manzekstvinema se pidit po ovoci eros, ale po ovoci agape. Do eros nema strkat nos. Ma se vsak zajimat, jestli par spojuje laska agape, jestli se spolecne raduji v case dobryh, jestli se spolecne podporuji v case zlych, jestli se jeden o druheho stara v case nemoci. Ma se zajimat, jestli ma dvojice nastavene procesy ke zvladani krizi a hadek, jestli se vtajemne vidi takovi, jaci skutecne jsou, nebo jestli maji nasazene ruzove bryle eros a take, jestli vidi, jak se jehich partner, ktereho si chystaji vzit, chova k vlastni rodine, pratelum, sousedum a bliznim. Dulezity je obsah agape vztahu dvou lidi. Ne jejich forma toho soravneho obradu, toho spravneho erosu tech spravnych pohlavi. Jak Kristus aplikoval Stary zakon?==========================My, , křesťané, nejsme pod Zákonem, ale naším Zákonem je Kristus, který nepřišel Zákon zrušit, ale naplnit. Proto naši otázkou by neměla být věta: "Co se píše v knize Leviticus", ale "Jak v Kristu aplikovat to, co se píše v knize Leviticus." To není jedna a ta samé otázka. Chce např Kristus po nás, abychom nenechávali čarodějnice na živu, nebo chce po nás jiné jednání? Věřím to, že chce po nás jiné jednání. Dovolte mi zobecnit. Věřím, že učení Krista zjevené v Evangeliích nás vede k tomu, abychoma)nepátrali po vnějších rysech přikázání Levitiku, ale ptát se po jejich vnitřním obsahu. Proč to, proč ono. Je li čistý obsah, je čistý i obal.b) Kristus nám ukazuje, že existuje i vnitřní duchovní svět, který je stejně reálný, jak ten viditelnýc) nemáme soudit celé skupiny podle vnějšího zdání vnějších znaků, ale přistupovat ke každému člověku individuálně, ptát se po jeho duchovní cestě a jeho duchovních zápasech. Kdyz Jezis v Kazani na hore mluvil o starozakonnich prikazani, vzdy pridal psychologicko-duchovni rozner. Kdo se hneva na sveho bratra, uz zcizolozil ve svem srdci. V diskuzi s farizei prohlasil, ze kdyz je obsah custy je cista i forma a toto tvrzeni doprovodil silnymi slovy. Kdyz hovoril o cistych a necistych pokrmech, opet prevedl pozornost na vnitrni svet, na psychologicko-duchovni rovinu. Jedna se o jasny rastr, ve kterem mame o sz prikazech obecne rozvazovat. Nemame soudit podle vnejsiho zdani, ale mane se vnirit do hlubin vnitrniho sveta cloveka, na jeho psychologicko - duchovni rovinu. Vetsinou se nejedna o teologicke otazky, ale o otazky pastoracne - socialni. Konzultace s vedeckymi poznatky, s vedami typu psychologie, osychiatrie ci dokonce sexuologie, nam v oastiraci mohou pomoci a v soucasnosti jiz pomahaji. Jen k te sexuologii mame trichu az fobicky odpor. Pri tom nejruznejsi sexualni afery z poslednich let s mesicu jasne naznacuji, ze v otazce sexuologie jsne naprosto mimo a mame se cemu ucit. Proti cemu se obraci Zakon?======================Nas Buh je Bohem, ktery nesoudi podle vnejsiho zdani. Ake cte v lidskych srdcich. Cte lidske pocity. Bolest, kterou pisobime druhym, Bohu pusobime. Buh place s placucimi, ale taktez se raduje s radujicimi. Kdyz druheho potesime, kdyz druhemu poslouzime, kdyz druhemu udelame radost, udelame radist i Bohu. Vztah s Bohem, ktereho nevidime, je vztahem s lidmi, ktere vidime kazdy den kolem sebe. Zakon se neobraci proti vrozenym dispozicim a indispozicum, neobraci se proti vrozene homosexualite ani proti jednani z ni vyplivajici Zakon se obraci proti tomu, kdyz nekdo spi s muzem a predstavuje si, ze spi s zenou. Kdy pouziva muze jako nahrazku za zenu. Predstavte si, muzove nejhetero z nejheteroexualnejsich, sve pocity, ktere byste citil, kdyby na vas sahal homosexualni muz jako byste byl zenou. Nebo i zena, ktera by, kdyz spi s Vami, nespala vlastne s Vami, ale ve svych predstavach se sousedkou, ktera ji vzrusuje a pritahuje se kterou by chtela zit, ake nezije, bo socialni a duchovni tlak spolecnosti ji tlaci do heteromonzelstvi. Kdyz sex produkuje pocity ohavnosti, odpornosti, nesvobody, utrpeni, bolesti false a pretvarky. Kdyz v sexu clivek neni cely on, cely pravdivy on, sam sebou, ale musi se premahat a pomahat si predstavami ci nahrazkami. Presne proti takovymto pocitum se Zakon obraci, ne proti vnejsimu zdani, vnejsimu obalu.Vrozenost neni hrich osobni viny. A Celibat neni terapie ani hradbou pred pokusenim. Neni dobre, aby byl clovek sam. Vrozenost neni telesnost====================Obracenim se clovek stava novym stvirenim, novym clovekem. Jeho srdce se ocistuje, zapisuje se do nej Zakon, dostava Ducha svateho. Ale neskysel jsem, ze by obracenim mentalne postizeni ziskavali rozum, neslysel jsem, ze by hromadne slepym byl navracovan zrak, hluchym sluch, ze by se cernosi stali belochy ci belosi cernochy, ze by levaci zacali psat pravou rukou, ze by vozickari hrimadne stavali ze svych vozicku.. Taktez promenovani v Kristu neni o tom, aby se cernoch postupn ě promenoval v belocha ci beloch v cernocha, aby fyzicky slepy postupne zacal videt, parapletik aby postupne vstal z voziku, levak zacal psat pravou rukou, mentalne zaostaly stal inteligecním geniem a vrozeny homosexual aby se pomalu a postupně stal heterosexualem. Ne. Neni hrich ani cloveka, ani jeho rodicu, ze se narodil takovy nebo makovy. Neni li hrich cliveka, ze se narodil slepy, neni ani jeho hrichem ze se chova jako slepy. Neni vinou mentalne zaostaleho, ze se chiva jako mentalne zaostali. Amen bratri. Buh uzdravuje. Ale neni automatem na zazraky. Skutecnost, ze zazrak neprichazi, neni apriorem dukaz hrichu ci nedovery. Teologie Jobovych pratel by nam mela byt vystrahou. Proti vrozenosti se Zakon neobraci. Neni to hrich cliveka, ze se narodil s indispozicemi. Komu je mnoho svereno, od toho se mnoho ocekava, komu je svereno mene, od toho se ocekava mene. Bozi soud je individualni. Slepec nebude souzen za to, ze nedokaze to, co vidouci, ze nezije jako vidouci, ake jako skepy, hluchy, ze nedokaze to, co skysici, ale ze zije, jakoby neslysel, vozickar za to, ze nezije jak chodici, ale jako vozickar, levak za to, ze nepise pravou rukou, vrozeny homosexual, ze nezije heterosexualne, ale homosexualne. Vrozenost neni telesnost, vrozene touhy nejsou zvracene touhy, ale touhy tomu jedinci prirozene, vrozenist neni nepririzenost. V Novem jeruzaleme promenenem tele jiz nebude slepota, hluchota, telesna postizeni, ale ani sexualita, ani ta homosexualni, ale ani ta heterosexualni.  Proti chovani vyplivajici z vrozenosti ze Zakon neobraci. Zakon se obraci proti zpusobene bolesti. Proti zodpovednosti za utrpeni. Proti nesvobode a neuprimnosti, fakesnosti, byt by to byla neuprimnist a falesnost vuci sobe samemu. Zakon se obraci proti pretvarce. Co jste ucinili jednomu byt z tech nejmensich, Bohu jste ucinili. Buh nesoudi podle vnejsiho zdani, ale cte v lidskych srdcich. Je li obsah cisty, je cista i forma. =========Diskuze o manzelstvi a pripodobnovani se svetu. Varovani o pripodobnovani se svetu zni pokatde pri diskuzich o homomanzelstvi. Ve dkutecnosti se vsak cirkev po cela staleti ba tisicileti svym pojetim manzelstvim pripodobnovala svetu a sllouzila potrebam mocnych feudalu ci bohatych statkari. Institut manzekstvi deklasovala nekam k obchodu s bilym masem, vetu "Co Buh spojil" zfirmalozovala na obrad a manzelstvi na papir s glejtem opravnujici plodici sex. Zcela prikryla socialni ba az nasilny natlak, kterym byvaly zeny nuceny skceptovat snatky s muzem, se kterym je nepojil naprosto zadny vztah, natoz nejake spojeni s Bohem. Zcela se rezignoval na obsah, u paru se nezkoumalo ovoce lasky agape, bo se nepredpokladalo, ze by nejake bylo. Obradu se casto ucastnili deti, ktere o vsech dusledvich nemohly mit ani paru. A dnes se o tomto zformalozovanem zinstituzovanem vztahu hovori jako o "tradicnim manzekstvi." Je pak s podivem, ze o tuto prazdnou skorapku neni zajem? Ze kazde druhe manzelstvi se rozpada? Diskuze nad homomanzelstvim musi byt soucasti sirsi krestansje diskuze nad obsahem pojmu manzelstvi. Prehaneni vnejsich znaku manzekstvi (to spravne pohlavi, ten spravny obrad) nesmi uz vice zastinovat obsah manzelstvi: vztah dvou lidi spojeni Bohem = Laskou Agape. Kde je obsah cisty, je cista i forma. =============To, co ohrozuje tradicni manzelstvi, nejsou homoparni svazky, ale zamena lasky za zamilovanost a propagace vztahu bez vzajemnych zavazku, jak je soucasny trend napr v romantickych filmech, zamena sebelasky s laskou partberskou. K tomuto vsak prispivaj i cirkve svym prustupem k homosnatkum. Misto, aby se cirkve zamysleli nad obsahem manzelstvi, nad vnitrnim zivotem manzelstvi, upira pozornost na jeji vnejsi znaky, kupr na ten spravny obrad a to spravne pohlavi. To vsak neni soucasny trend, tak to mela krestansja cirkev vzdy, kdy zamenovala "Ci Buh spojil" za vnejsi obrad bez vhledu do vnitrniho vzajemneho sveta snoubencu. Kupr slechticke domluvene sbatky, kdy se treba i mlade predpubertalni divky bez mrknuti oka "prodavali" za starsi pany, nebo detske snatky dvou nezletilych, kteri ani poradne nechapali, o cem je vlastne rec. V propagaci vnejsich znaku bez ohledu na vnitrni postoj snoubencu cirkve pokracuji i dnes. Ale Kristus rika: vycistete obsah a i obal bude cisty. Ne naopak.
Zdroj: http://bohu-a.svetu.cz/1484-co-buh-spojil-clovek-nerozdeluj.html



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.09 Seconds