poslal Nepřihlášený
Podívejte se na video z lidové tvořivosti.
Nepřipomíná vám to tu naši vesničku BJB?
|
poslal joke Koncil proběhne podle osvědčeného scénáře z roku 1415...
|
poslal Nepřihlášený V roce 2020 muslimští imigranti, žijící na území ČR již v řádu jednoho milionu, začali mít podivné sny, kdy se jim zjevovala bytost z Koránu, kterou považovali za Isu ibn Marjam. Ta jim řekla, že mají hledat radu u českých církví. Na tuto žádost reagovali představitelé některých denominací a sešli se, aby se dohodli, jaké evangelium jim předloží. Začali dle abecedního pořádku.
|
poslal jouk
,,Podle toho co vím o BJB, VV je impotentní. Tak jak bude reagovat sbory? "
|
poslal jouk ,,A evidentně bychom ve zprávě předsedy ve sjezdových materiálech četli, že
nedostatek kazatelů a starších na sborech vzrostl."
Václav Chumchal, kazatel sboru Lovosice
|
poslal Nepřihlášený V kongregaci baptistů se konaly volby do výkonného výboru. Na seznamu bylo několik kandidátů: Mojžíš, David, Nehemjáš, Izajáš, Jan K., Pavel, Petr a Jan Z.
Do zápisu Sjezdu delegátů byl učiněn zápis:
|
poslal Nepřihlášený ,,...budu
nadále varovat před těmi, kteří před Písmo nadřazují cokoliv..."
Václav Chumchal, kazatel sboru BJB Lovosice
|
poslal Nepřihlášený Na konferenci platformy liberálních sborů baptistů v Jižní
Krakózii povstane nejmenovaný kazatel a s pohnutým hlasem oznámí:
|
poslal Nepřihlášený Nacházíme se dnes vskutku v době revoluční. Ne revoluční ve smyslu radikálního skoncování se starým, ale spíše s radikálně proměněným pohledem do budoucna. A to takového, v kterém se zřetelně rýsuje horizont ekklésie, spějící k naplnění mystéria jednoty putujícího božího lidu, v němž se náš osud nestal jen Alfou, ale nyní jej nahlížíme i jako Omegu.
Tak jako byla budoucí mocí kříže překonána nejednota mezi Judejci a Izraelci, kteří se modlili společně obráceni k společnému chrámu, tak i zde, na Staroměstském náměstí, máme chrám, kde jsme se, dříve i nyní, společně modlili. Zprvu to býval chrám římskokatolický, později husitský a dnes je v pravdě ekumenický, obecný, katolický. Ale tím pravým chrámem jsme my, jeho církev, která je povolána žít v lásce a být svědectvím vzkříšení, ve kterém jsou sice stále přítomny jizvy, ale které svou kvalitou života pohltilo to, co se jako život jevilo zatím jen v naději.
Tak ani my nemůžeme a ani nechceme přepisovat minulost, ale chceme na ni nahlížet v moci nového života, který překonává staré, byť i zde se jizev lze stále dotýkat. Tyto jizvy ovšem nejsou bolestné, ale jsou znamením pro ty, kdo se jich chtějí dotknout. Pro ty, jež se nezdráhají nahlédnout, že vše je nové a že současná realita jednoty božího lidu zacelila staré rány, které jsou právě proto mocnými svědky. Ano, jsme dnes společně putujícím božím lidem. Víme, kudy jsme šli. Byli jsme obmyti vodou křtu a putovali jsme až na sám konec světa. Nejprve z Jeruzaléma do Soluně, pak na Velkou Moravu, až na toto místo. Naše společná cesta vychází ze stejných kořenů. Zrodili jsme se jako tělo toho, jehož porodila žena a náš oblak svědků skví jména jako Václav, Vojtěch, Arnošt, Konrád, Milíč a další.
|
poslal Nepřihlášený Z amerických luhů a hájů ...
Požádal jsem studenty, aby se zamysleli nad následujícím: Katolíci jsou nejstaršími vyznavači křesťanství, takže pokud protestanti vzešli z katolíků, proč stále existují katolíci? Někteří se zasmějí a přijde jim to jako dobré objasnění, jiné to urazí.
Dva dny po jedné takové přednášce ke mně přistoupil jistý student a oznámil mi, že o těch katolících jsem se mýlil. První křesťané prý byli baptisti, což jasně vysvětluje Bible. Říkala mu to jeho matka. Zeptal jsem se, kde přesně se to v Bibli uvádí. Zíral na mě, pak vyhrknul „Jan Křtitel, ne asi?!“ a odkráčel pryč (anglicky John the Baptist).
|
poslal Nepřihlášený Tento článek je celý dostupný na http://www.ccroudnice.com a zde je krácen
Zkusili jste si někdy představit, jaké by to bylo, kdyby jste se setkali se zelenými mužíky z Marsu? Jak byste s nimi komunikovali? Možná, že by jste zjistili, že se naučili několik řečí pozemšťanů, ale přece jenom ne dokonale. A tak občas zjistíte, že vy mluvíte o koze a oni o voze.
Podobně mi to přijde s některými lidmi, obzvláště s těmi z „Karsu.“
Myslíte si, že když čtou stejnou Bibli a mluví vaší řečí, že si vzájemně
rozumíte, ale po chvíli si uvědomíte, že zatímco se všichni usmíváte a
souhlasně pokyvujete hlavami, tak ve skutečnosti Vy mluvíte o koze a oni
o voze. Zjistíte, že když říkáte „všichni,“ oni to chápou jako
„někteří.“ Mluvíte o celém světě, za který Kristus zemřel, a oni pojem
„svět“ chápou jako vyvolené z celého světa. Když oni mluví o „dobrých
zprávách“ (evangeliu), tak vlastně mluví o špatných zprávách pro všechny
„nevyvolené.“
|
poslal Nepřihlášený Z pohledu na současnou společnost, která opět vytváří příkopy a bariéry, reflektující partikulární zájmy, a která je akcelerována současným mezinárodním napětím, jsme se my, představitelé protestantských církví, sjednocených pod hlavičkou Ekumenické zrady církví, ve společném diskursu, vyúsťujícím v jednotné stanovisko, rozhodli učinit následující prohlášení:
|
poslal Nepřihlášený Duchu svatý, prosím, zůstaň na stránkách Bible a nelekej nás svými
projevy a dary.
Máme přece neomylně uzavřený Kánon, a to nám stačí.
Nepotřebujeme žádné zjevení, na vše nám stačí správná
doktrína,
nepotřebujeme žádné uzdravení, potřebujeme se jen naučit snášet
bolest,
nepotřebujeme žádné proroctví, máme přeci již plnost poznání,
|
poslal Nepřihlášený Nová e-kniha: Časosběrný výběr vtipů Pejskoviny II.
Redakce portálu NOTABENE - Hydepark českých baptistů vydala druhý časosběrný výběr
kreslených vtipů
Pejskoviny II, které byly zveřejněny na portálu Notabene v průběhu let
2005 až 2010.
Vtipy měly velký ohlas právě pro svůj jemný humor, kterým s nadsázkou i
satirickým nadhledem komentovaly další vývoj v BJB, zejména diskusi o přijímání
státních dotací a obranu proti pronikání nebaptistického učení o církevních
autoritách.
Příznačné je, že mnohé vtipy nemusely být uměle vytvářeny, ale vyplynuly ze
situací, jak šel život, jak byli aktivní aktéři komentovaných událostí. Vtipný
situační humor tak napomohl ztlumit emoce a napětí a také ukázal, že i ve
vypjatých chvílích lze mít moudrý nadhled.
|
poslal jouk
Církevní restituce obnovují strukturu udržitelnosti XI.
aneb postrestituční boom ...
|
poslal jouk
Církevní restituce obnovují strukturu udržitelnosti X.
aneb postrestituční atmosféra v ekuméně...
|
poslal jouk
Církevní restituce obnovují strukturu udržitelnosti IX.
aneb postrestituční podnikání v ekuméně...
|
poslal jouk
Církevní restituce obnovují strukturu udržitelnosti VIII.
aneb postrestituční mentalita v ekuméně...
|
poslal jouk
Církevní restituce obnovují strukturu udržitelnosti VII.
aneb postrestituční marnost nad marnost v ekuméně...
|
poslal jouk
Církevní restituce obnovují strukturu udržitelnosti VI.
aneb postrestituční misie v ekuméně...
|
poslal jouk
Církevní restituce obnovují strukturu udržitelnosti V.
aneb postrestituční boom v ekuméně...
|
poslal jouk
Církevní restituce obnovují strukturu udržitelnosti IV.
aneb dárcovské trampoty v ekuméně...
|
poslal jouk
Církevní restituce obnovují strukturu udržitelnosti III.
aneb misijní trampoty v ekuméně...
|
poslal jouk
Církevní restituce obnovují strukturu udržitelnosti II.
aneb ekonomické úvahy v ekuméně...
|
poslal Igor
Církevní restituce: Jak to vidí ukrajinští baptisté
aneb podobenství o hřivnách...
|
poslal jouk
Lákavá budoucnost s církevními restitucemi
aneb sbor 30 let poté...
|
poslal jouk
Církevní restituce obnovují strukturu udržitelnosti
aneb ekumenický svět je tak malý...
|
poslal jouk
Místní sbor je církev, je nezávislá a má být soběstačná
aneb jak vzbudit více ochotných dárců
|
|
|