ATM 2019 - Úterý 8.1 - Strach z imigrace muslimů
Datum: Čtvrtek, 20. prosinec 2018 @ 10:05:33 CET
Téma: Modlitební život


Iz 8,11-13
Vždyť toto mi řekl Hospodin, když mě uchopil za ruku a varoval mě, abych nechodil po cestě tohoto lidu: Neříkejte spiknutí všemu, čemu tento lid říká spiknutí: toho, z čeho má on strach, se nebojte a nestrachujte. Hospodin zástupů - jen on vám budiž svátý: jen jeho se bojte, ať on je předmětem vaší bázně.

Dt 10:17-19
Vždyť Hospodin, váš Bůh, je Bůh bohů a Pán pánů, Bůh veliký, všemocný a vzbuzující bázeň, který nebere ohled na osobu a nepřijímá úplatek, ale zjednává právo sirotku a vdově, miluje hosta a dává mu chléb a šat. Milujte tedy hosta, neboť jste byli hosty v egyptské zemi.

Strach z muslimů a islámu je hlavní překážkou, proč křesťané v Evropě s muslimy nesdílí evangelium a své životy. Podle průzkumu ČEA dokonce 44 procent českých evangelikálů považuje muslimskou imigraci za hlavní hrozbu pro Českou republiku. Není nic špatného se obávat muslimů, kteří propagují násilí a terorismus a jejichž jediným cílem je zničit svobody, na nichž je Evropa založená. Bylo zcela normální, že se Ananiáš bál arci-pronásledovatele křesťanů Saula. Většina evropských muslimů ale nejsou ani teroristé ani radikální islamisté, kteří by chtěli násilím prosadit nadvládu Islámu nad Evropou.

Až příliš mnoho strachu z muslimské imigrace přitom pochází z nejrůznějších konspiračních teorií. Jednou z nejvlivnějších konspiračních teorií, která se mezi křesťany i nekřesťany uchytila, ač mnozí neznají její skutečný název ani původ, je tzv. teorie Eurábie. Její autorkou je Gisele Littmanová píšící pod jménem Bat Ye'or, která v roce 2005 napsala knihu Eurábie: Euro-arabská osa.

Littmanová a mnoho proponentů této konspirační teorie jsou přesvědčeni, že evropští muslimové chtějí nastolit nadvládu islámu v Evropě ve formě islámského chalifátu, přijmout právo šarí'a jako novou ústavu, a hlavním nástrojem získání nadvlády jim má být především vyšší plodnost a imigrace muslimů. Původní teorie byla založena na tvrzení, že evropští politici v sedmdesátých letech uzavřeli dohodu s arabskými státy, že se výměnou za ropu obrátí proti Izraeli a přijmou muslimské imigranty. Evropa podle této teorie nakonec bude zcela islamizována masivní plánovanou imigrací a vlastně kolonizována. 

Muslimové vytvoří no-go zóny, poté získají většinu nad městy, pak politickou většinu a evropští politici nebudou s to agresivním nárokům muslimů odolávat a muslimská kultura nakonec zcela vytlačí demokracii i západní a křesťanské hodnoty. Eurábie se stane centrem světového džihádu s ohromnými ekonomickými zdroji. To vše je pak skrytě plánováno evropskými elitami, takže se strach z muslimů navíc kombinuje s euroskepticismem.

Je notoricky známé, že konspirační teorie je těžké dokazovat a vyvracet. Korigovat nepravdy či polopravdy ne vždy funguje v přesvědčování druhých. Plodnost muslimů je skutečně vyšší než v obecné populaci, ale postupně se v dalších generacích začíná blížit populačnímu průměru. Stejně tak není zcela jasné, proč by elity EU usilovaly o islamizaci Evropy, která by zlikvidovala i je samotné. Ale v tom asi není jádro naší reakce na strach z muslimů. Ano jejich integrace v Evropě se v mnoha místech nedaří, radikalizovaní islamisté představují bezpečnostní hrozbu, velká část politické DNA islámu není kompatibilní s demokratickými principy, existují studie tajných šaría'tských soudů ve Velké Británii i jinde, ale jak reagovat jako křesťané s myslí upřenou na Hospodina?

Inspirací v tomto ohledu může být prorok Izajáš. I v Izajášově době se lidé báli, že přijdou o vše, co je jim drahé, byli vyděšení a v obavách z cizího nebezpečí. V takových dobách je ideální podhoubí pro konspirační teorie. Bůh ale Izajáše varuje: „Neříkejte spiknutí všemu, čemu tento lid říká spiknutí; toho, z čeho má on strach, se nebojte a nestrachujte. Hospodin zástupů - jen on vám budiž svátý; jen jeho se bojte, ať on je předmětem vaší bázně." Tyto verše ukazují na účel mnoha konspiračních teorií - jejich cílem je vyvolat strach - strach z lidí a paniku. Stejně ale ukazují na řešení, kterým je bázeň před Hospodinem. Čím více je předmětem našeho strachu bázeň před Hospodinem, tím větší odolnost máme před předsudky, obavami a konspiracemi všeho druhu. Jen v důvěře v Boha jsme schopní důvěřovat i síle Kristova evangelia a našich hodnot.

Přistupovat realisticky ke skutečným problémům a řešit je, i být činiteli pokoje uprostřed neklidu a sdílet evangelium s muslimy kolem nás.

Modleme se za:
  • to, aby naše bázeň před Hospodinem a blízkost a důvěra v něj přemáhala veškerý strach i konspirační teorie.
  • to, aby mnoho muslimů slyšelo evangelium a obrátilo se ke Kristu.
  • za odvahu pro křesťany obrácené z muslimského prostředí. Za jejich ochranu i moudrost, jak žít i když je jejich rodiny zavrhly nebo jsou ohroženi na životě.
  • uprchlíky v České republice. Aby jim církev byla pomocí a domovem tam, kde je třeba, čínské křesťanské žadatele o azyl v ČR. Za spravedlnost a Boží milost v celém procesu u odvolacích soudů.
  • štědrost naší země vůči těm, kdo u nás hledají útočiště před pronásledováním a válkou i moudrost v tom, jak je integrovat a pomoci jim pochopit a ctít naši kulturu a právo. Evropu a její ochranu před rostoucím nacionalismem, xenofobií a populismem.
Zdroj: Modlitební průvodce ATM 2019





Tento článek najdete na Notabene - Hydepark baptistů
http://notabene.granosalis.cz/

Adresa tohoto článku je:
http://notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=4858