|
| | | Kdo je Online | Právě je 71 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde |
| | | |
| |
Obnova: Smiř se s Bohem, nebo zemřeš! Vážně?!
|
poslal Nepřihlášený Natolik jsme si zvykli celou Bibli vykládat z perspektivy spasení nebo zatracení, že kvůli tomu řadu užitečných míst zcela přehlížíme. Například, když Pavel mluví o tom, že se Bůh usmířil se světem…
2Kor 5:19 „Neboť Bůh byl v Kristu, když smiřoval svět se sebou a nepočítal lidem jejich provinění, a uložil v nás to slovo smíření.“
častou reakcí bývá zdůraznění následujícího verše…
2Kor 5:20 „Jsme tedy Kristovi vyslanci a Bůh jako by vás skrze nás vyzýval. Na místě Kristově prosíme: Smiřte se s Bohem.“ Tedy Bůh se sice se světem smířil, ale když se svět nesmíří s ním, má problém. Bůh se nadále hněvá a nakonec všichni nesmíření skončí v zatracení.
|
Vložil: Mainstream v Úterý, 23. únor 2021 @ 20:03:44 CET (736 čtenářů)
(Více... | 12966 bytů | 2 komentáře | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 3.87)
|
Obnova: Pravé a Falešné Evangelium
|
poslal Nepřihlášený Křesťané se často dělí na dvě části, a to většinou na:
(1) "Římskokatolíky" a "Protestanty"- podle narození;
(2) "Episkopály" (konformní) a "Svobodné církve" (nekonformní) - podle formy;
(3) "Znovuzrozené křesťany" a "Nominální křesťany" - podle zkušenosti;
(4) "Evangelikály" a "Liberály"- podle učení;
(5) "Charismatiky" nebo "Necharismatiky" - podle "mluvení v jazycích";
(6) "Křesťanské pracovníky na plný úvazek" nebo "Lidi se světským povoláním" - podle profese.
Mohou existovat i jiné způsoby dělení. Žádné z nich ale nemá nic společného s tím, proč Pán Ježíš přišel.
|
Vložil: Mainstream v Čtvrtek, 26. červenec 2018 @ 09:21:46 CEST (363 čtenářů)
(Více... | 8467 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)
|
Obnova: Pohanům vstup zakázán? Zakázán!
|
poslal Nepřihlášený Když jsem chodíval na box, pak jsem si odnesl jedno boxerské pravidlo: Frajer jsi do první rány. Asi ho není třeba vysvětlovat. Pravda je, že boxovat s pytlem je jiné, než s živým člověkem. To druhé více bolí. Zmiňuji to nikoli proto, že bych si myslel, že jsme „frajeři“, ale že dopad toho, čemu a komu věříme, se ukáže, až budeme konfrontováni s ateismem, vírou v horoskopy, s něcismem, s odporem k organizovanému náboženství, odporem ke jménu Ježíš, s generací mileniálů nebo tzv. post-pravdivou dobou. Vzpomínám si na neskutečný pocit, když jsem obhájil svoji závěrečnou práci na VŠ, která se týkala Platonova dialogu Timaios a jeho srovnání s Genesis. Odcházel jsem s dvojkou, pocitem, že se mě nikdo nebude ptát, jakou jsem měl známku a hlavně že to, co jsem nastudoval, je pro život zcela nepoužitelné. Zároveň bych chtěl, aby se mi toto nestávalo jako křesťanovi.
V této souvislosti si přečtěme jednu z rad zkušeného ďábla: Nejdůležitější je zabránit našemu pacientovi v činech. Pokud nic neudělá, může o své lítosti (a my bychom doplnili a čemkoli, třeba co slyšel v kostele) přemýšlet jak je mu libo. Ať se v tom to hovado válí, ať o tom napíše klidně i knihu. Ať dělá cokoli, hlavně nesmí začít jednat. Jeho zbožnost nám vůbec neublíží, pokud zůstane jen v jeho představách a pokud nepřipustíme, aby se dostala do jeho vůle. Čím častěji bude cítit a nejednat, tím méně pak dokáže vůbec jednat. Rady zkušeného ďábla
|
Vložil: Mainstream v Pátek, 13. říjen 2017 @ 23:15:59 CEST (504 čtenářů)
(Více... | 10457 bytů | 1 komentář | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)
|
Obnova: Baptistické pojetí odluky
|
poslal Nepřihlášený Většina českých baptistů by pravděpodobně byla schopna vyjmenovat základní zásady, které definují baptistické hnutí a odlišují nás tak od ostatních křesťanských denominací. Otázkou ale zůstává, nakolik je nám zřejmá vzájemná souvislost těchto zásad. Nakolik pod jejich povrchem rozeznáváme myšlenkové proudy, ze kterých se zrodily a byly vyživovány. Značná míra nejasnosti na tomto poli se projevuje v některých rozhovorech, které jsou v současnosti v BJB vedeny. Tato skutečnost nás vede k záměru aktivněji se podílet na společné reflexi baptistické tradice. Na těchto internetových stránkách se pokusíme postupně přinášet poznámky a náhledy na jednotlivé baptistické zásady. Věříme, že to může být užitečný příspěvek ke kvalitnějšímu rozhovoru jednotlivců i celých sborů.
Baptistický kazatel Dr. Jindřich Procházka ve své knize Obrazy z dějin baptistů (Praha, 1939) píše: „Všechny naše zásady plynou z jednoho zdroje: z víry, že Kristus je Pán.“ Tato věta není jenom zbožnou frází, ale směřuje ke skutečné podstatě baptistických specifik. Jednotlivé zásady baptistického hnutí vyrůstají z tohoto základního předpokladu.
|
Vložil: Mainstream v Pátek, 30. červen 2017 @ 14:51:18 CEST (515 čtenářů)
(Více... | 7841 bytů | 1 komentář | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)
|
Obnova: Když se papež stane luteránem
|
poslal Nepřihlášený Den před Františkovou návštěvou Lundu ve Švédsku, zveřejnily vatikánské noviny L´Osservatore Romano některé články o významu této události. Jeden z těchto článků zkoumal výroky kardinála Kurta Kocha, hlavy Papežské rady pro jednotu křesťanů.
Když Koch komentoval Luthera, napsal: „Otázka Boha a kristocentrismus hlásání [Boha] jsou u Luthera zásadní a velmi pozitivní, a my katolíci, se stále máme mnoho co učit o těchto dvou tématech.“
Koch pokračuje a cituje Františka: „´Původní záměr´ otce reformace nebyl ´porušit jednotu a vytvořit novou církev´, ale byl spíše ´soustředěn na hlásání Boha.“ (L´Osservatore Romano, 31. října 2016, str. 6)
Papež i nejkvalifikovanější oficiální představitel Svatého stolce tedy k tomuto tématu říkají, že Luther byl nesprávně interpretován katolickou Církví. To, co se ve skutečnosti nepřímo vyjadřuje je, že Tridentský koncil a 450 let trvající učení Církve, že Luther byl heretik, byly mylné a omezené.
|
Vložil: Mainstream v Pátek, 02. prosinec 2016 @ 18:36:49 CET (779 čtenářů)
(Více... | 9220 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 3)
|
Obnova: Muži a jejich nesnadná role
|
poslal Nepřihlášený Mají muži v životě snadnou roli? Pojďme se společně zamyslet, jak to opravdu je. Bůh se rozhodl, že stvoří člověka jako muže a ženu. „Bůh stvořil člověka, (…) jako muže a ženu je stvořil.“ (Gn 1,27) V tomto svazku muže a ženy mají oba Bohem danou roli. Žena je darem pro muže. „I řekl Hospodin Bůh: ‚Není dobré, aby člověk byl sám. Učiním mu pomoc jemu rovnou.‘“ (Gn 2,18) Žena – mužova pomocnice je zde představena jako jemu rovná. Nový zákon nám říká, že i v rovině spasení je na tom muž stejně jako žena, neboť v Kristu: „Není už rozdíl mezi židem a pohanem, otrokem a svobodným, mužem a ženou.“ (Ga 3,28) Jaká je ale role muže? Co jej činí mužem?
|
Vložil: Mainstream v Čtvrtek, 16. červen 2016 @ 18:05:50 CEST (441 čtenářů)
(Více... | 9305 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 2)
|
Obnova: Rizika horlivosti
|
poslal Nepřihlášený „Někteří umějí běhat, ale jiným nezbývá než jít a další se sotva šourají. Vžijme se tedy do postavení druhých a pomáhejme si navzájem. “ (Martin Luther)
Uvedený citát jsem si vypůjčil z beletrizované biografie, kterou sepsal anglický autor Mike Fearon před třiceti lety (česky vyd. Stefanos, 2002). Věta, kterou měl vyslovit Martin Luther v roce 1522, byla věnována tehdejším dychtivým reformátorům. Ve Wittenbergu doslova řádili horlivci, jimž nebylo zatěžko ničit sochy, malby nebo knihy. Všechno rychle – a hned!
Moudrému muži Lutherovi se projevy vandalismu nelíbily. Vyzýval ke zdrženlivosti a k důstojnému jednání. Zřejmě se obával, že každá další „hrrr akce“ může zhatit jeho snahy o reformu. To, nad čím delší dobu rozjímal a co důkladně promýšlel, mohlo být zničeno jen proto, že se několik jedinců tak trochu zbláznilo. „Dejte lidem čas,“ nabádal reformátor bratry, jimž zářily oči nadšením, že mohou být aktivní součástí změn. Lutherův zdravý úsudek měl částečnou odezvu, avšak na zrychlené extremisty ani jasné slovo neplatilo.
|
Vložil: Mainstream v Neděle, 13. březen 2016 @ 22:28:40 CET (568 čtenářů)
(Více... | 2118 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 3.5)
|
Obnova: Hľadám cirkev, kresťanskú
|
poslal Rastislav Je to už dosť rokov, čo som si začal viacej všímať praktickú realitu v
súčasných cirkvách (ktoré tvrdia o sebe, že sú kresťanské) v porovnaní s tým, čo
je napísané v evanjeliách, či s tým, ako Ježišove pokyny realizovala v
praktickom živote prvá kresťanská cirkev. Vo viacerých prípadoch som zistil až
vyslovene protichodné výklady či konania, ktoré mali v histórii kresťanstva
katastrofálne dopady nielen na povedomie o kresťanstve u neveriacich ale i
katastrofálne dopady spoločnosť celkove.
|
Vložil: Mainstream v Čtvrtek, 04. červen 2015 @ 00:06:02 CEST (936 čtenářů)
(Více... | 6068 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)
|
Obnova: Jsou reformační církve reformovatelné?
|
poslal Nepřihlášený Znaky aktuálnej potreby zásadnej reformácie
Súčasné tradičné nielen slovenské protestantské cirkvi zažívajú zväčša
významný pokles členstva, prípadne mladšie spomedzi nich citeľnú
dlhoročnú stagnáciu. To je vyjadrením toho, že evanjeliové kresťanstvo v
interpretácii týchto cirkevných komunít stratilo svoju relevantnosť.
Niektorí preto volajú po novej reformácii.
Stojí pred nami otázka: Sú
reformačné cirkvi reformovateľné? My sme sa rozhodli pozrieť na túto
tému cez prizmu myšlienky z reformačných dôb, ktorá s touto otázkou
súvisí, a to: ecclesia semper reformanda.
|
Vložil: Mainstream v Pondělí, 05. leden 2015 @ 23:15:00 CET (768 čtenářů)
(Více... | 24917 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)
|
Obnova: Ohromné maličkosti: Malé kroky k velkým vztahům
|
poslal Nepřihlášený Motto: „Nikdo nemůže udělat větší chybu než ten, kdo neudělá nic, protože by mohl udělat jen velmi málo.“
Tímto citátem od Edmunda Burkea bych ráda zahájila článek k letošnímu
národnímu týdnu manželství. Pojďme se společně na moment zastavit u jeho
tématu zaměřujícího se na drobné možnosti, které máme. Jež někdy
využíváme - a jindy ne.
Staré dobré pohádky praví, že boj vyhraje - respektive princeznu dostane
- vždy jen ten jeden, jedinečný. Obvykle jde o někoho, kdo splní úkoly,
uhodne hádanku, rozesměje dámu, když je „šíleně smutná“... A často se
od těch ostatních nápadníků liší jen nějakým detailem. Vzpomeňme třeba
na Jiříka, jak jede pro Zlatovlásku - kdepak by byl nestrávit chvilku
pomocí mravenečkům? A přitom - nebyla to pro něj maličkost? Co
zachránilo Sněhurku a Růženku? Pusa z lásky, co trvala odhadem pár
sekund.
|
Vložil: Mainstream v Pondělí, 10. únor 2014 @ 17:21:19 CET (710 čtenářů)
(Více... | 4356 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)
|
Obnova: Mrtvá, ale aktivní
|
poslal Nepřihlášený „Vím skutky tvé, že máš jméno, že jsi živ, ale jsi mrtvý.“ (Zj. 3:1)
Máloco je pro dnešní lidi – křesťany i nekřesťany – méně atraktivního a méně relevantního, než mrtvá církev. O církev, která nežije, dnes nikdo nemá zájem. Lidé – a zejména mladí lidé – dnes již nevydrží v mrtvé, chladné organizaci, která funguje jen ze setrvačnosti, kvůli tradici, protože byli celý život zvyklí tam chodit. A vskutku není divu, neboť pro to není ani žádný důvod. Když je něco mrtvé, je to k ničemu, církev nevyjímaje. Církev proto potřebuje zůstat živá.
I Pán Ježíš chce mít Svou církev živou. Náš svatý Bůh a Spasitel se s mrtvou službou mrtvé církve nespokojí. Církev v Sardis, které bylo toto slovo adresováno, slyšela, že její skutky nebyly „plné před Bohem,“ (verš 2) že před Ním neobstály; proto byla také důrazně vyzývána k pokání. I dnes církev proto potřebuje zkoumat Písmo a v jeho světle sebe sama, aby si uchovala pravý život. Smutné ovšem je, že když se řekne živá církev, až příliš často si dnes lidé představí něco, co nemá s opravdu duchovně živou církví nic společného. Je proto více než na místě důkladněji přemýšlet nad tímto známým textem, co z něj vyplývá pro nás dnes.
|
Vložil: Mainstream v Středa, 07. srpen 2013 @ 09:29:48 CEST (691 čtenářů)
(Více... | 13581 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)
|
Obnova: Když se nesnáší nejbližší a existuje řešení?
|
poslal Nepřihlášený Skoro každý s kým jsem hovořil o vztazích, mi říkal něco ve smyslu, že nemá rád konflikty a že se jim vyhýbá. Myslím, že již v tomto tvrzení se skrývá tíže našeho tématu. Pokud někdo něco dělá špatně a pokud ho na jeho špatné chování upozorníme, riskujeme konflikt. Jako křesťané celkem bez problémů vyznáváme, že jsme hříšníci, horší ale je, když někdo za hříšníka považuje konkrétně mě a navíc z konkrétního důvodu. V takovém případě se dokážeme naježit, bránit a konflikt je na světě. Proto máme tendenci druhé s jejich selháními nekonfrontovat anebo – v horším případě o nich komunikovat s jinými lidmi („o něm bez něj“). Prostě nechceme riskovat ztrátu korektních nebo dokonce dobrých vztahů.
Někdy naopak reagujeme neadekvátně. Popsaný problém se ještě násobí, pokud se něco nedobrého stane mezi nejbližšími. Co když selže můj bratr, sestra, otec, matka, dospělé dítě, přítel? Je známo, že nejkrutější konflikty se odehrávají v občanských válkách. Podobné platí i v rodině a blízkých vztazích, kde možná dvojnásob platí, že od lásky je velmi blízko k nenávisti. Nicméně ani toto z nás nesnímá tíži případného napomenutí svých nejbližších nebo tíži napomenutí přijmout. Jenže jak?
|
Vložil: Mainstream v Středa, 07. srpen 2013 @ 09:29:08 CEST (672 čtenářů)
(Více... | 5339 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)
|
Obnova: Z čeho nesmí být církev uzdravena
|
poslal Nepřihlášený Následující text je úryvkem z delšího textu Nemocné tělo – ohrožení církve a kázeň jako léčebný proces. Otiskujeme z něj zkrácenou verzi úvodní kapitoly Utrpení těla – nemoc a zranění, v níž autor promýšlí, jaký typ své „zraněnosti“ se nesmí církev snažit vyléčit.
Záměrem následujícího textu je pracovní promyšlení tématu specifické nouze církve – totiž nemocnosti či zraněnosti těla Kristova. K celostní metafoře církve jako těla, tak jak se s ní opakovaně setkáváme v novozákonních textech (zejména Ř 12,4–5; 1K 12,12–27; Ef 1,22–23; Ko 3,15), se v rámci širší reflexe a dalšího možného rozvinutí váže také tento motiv ohrožení organismu církve nějakou podobou více či méně bolestivé a více či méně zjevné porušenosti. Jakkoli totiž církev usiluje nastavit světu na odiv svůj optimistický a vitální vzhled, realita opakovaně usvědčuje toto úsilí z nepravdivosti. Křesťanská komunita ve své minulosti trpěla a dodnes trpí mnoha projevy závažné a často i smrtelné nemocnosti. Ta se může týkat všech životních funkcí, orgánů a procesů v jejím těle.
|
Vložil: Mainstream v Sobota, 29. červen 2013 @ 17:43:40 CEST (707 čtenářů)
(Více... | 6811 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)
|
poslal Nepřihlášený
Daně a desátky
Záznam kázání Davida Slámy, kazatele sboru BJB v Chebu, na téma Daně a desátky.
Kázání na téma Daně a desátky začíná na 45 min. a 06 s záznamu.
Rychlost přenosu dat je v chebském sboru zatím omezená, proto s tím počítejte
při větším množství současně připojených uživatelů (může se to občas sekat).
|
Vložil: Benjamin v Pondělí, 29. duben 2013 @ 11:02:14 CEST (1122 čtenářů)
(Více... | 3230 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)
|
Obnova: Pavel Říčan: Kolik dlužím své církvi?
|
poslal Nepřihlášený Odluka církví od státu je dobrá věc. Škoda, že jsme na ni museli tak dlouho čekat. Zajímalo by mě, kdy a jakým způsobem by k ní bylo došlo, nebýt komunistického puče v roce 1948. Snad by to církevní historikové dokázali zpětně odhadnout, pomohlo by nám to i ve střízlivém pohledu na naši Českobratrskou církev evangelickou, na její přítomnost i budoucnost.
Po finanční stránce jde o to, že musíme postupně přejít na samofinancování, neboli naučit se žít „za svoje“. Hodně budeme v příštích letech diskutovat o tom, jak z celocírkevních prostředků podporovat chudé, případně očividně (nebo jen zdánlivě) skomírající sbory – a také sbory nově vznikající. Některé velké a majetné sbory už dnes přispívají sborům, které nejsou, snad jen dočasně, schopné zaplatit povinný příspěvek do personálního fondu. Jak se bude tento příspěvek zvyšovat, je ovšem – realisticky uvažováno – nutno počítat s tím, že se bude muset řada sborů sloučit, protože kazatelských míst ubude.
|
Vložil: Mainstream v Neděle, 07. duben 2013 @ 22:29:36 CEST (661 čtenářů)
(Více... | 3846 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)
|
Obnova: Petr Chelčický: Síť víry, nikoliv církevní restituce
|
poslal Nepřihlášený Petr Chelčický: Síť víry, nikoliv církevní restituce
Jednou se na něj lidé tlačili, aby slyšeli Boží slovo, a on stál u břehu
jezera Genezaretského; tu uviděl, že u břehu jsou dvě lodi. Rybáři z nich
vystoupili a vypírali sítě. Vstoupil do jedné z lodí, která patřila Šimonovi, a
požádal ho, aby odrazil kousek od břehu. Posadil se a z lodi učil zástupy. Když
přestal mluvit, řekl Šimonovi: „Zajeď na hlubinu a spusťte své sítě k lovu!“
Šimon mu odpověděl: „Mistře, namáhali jsme se celou noc a nic jsme nechytili.
Ale na tvé slovo spustím sítě.“ Když to učinili, zahrnuli veliké množství ryb,
až se jim sítě trhaly. Dali znamení svým společníkům na druhé lodi, aby jim
přišli na pomoc. Oni přijeli a naplnili rybami obě lodi, že se až potápěly. Když
to Šimon Petr uviděl, padl Ježíšovi k nohám a řekl: „Odejdi ode mne, Pane, vždyť
já jsem člověk hříšný.“ Neboť jeho i všechny, kteří s ním byli, pojal úžas nad
tím lovem ryb; stejně i Jakuba a Jana, syny Zebedeovy, kteří byli Šimonovými
druhy. Ježíš řekl Šimonovi: „Neboj se, od této chvíle budeš lovit lidi.“
Přirazili s loďmi k zemi, všechno tam nechali a šli za ním. Lukáš 5, 1-11
Potom se Ježíš opět zjevil učedníkům u jezera Tiberiadského. Stalo se to
takto: Byli spolu Šimon Petr, Tomáš, jinak Didymos, Natanael z Kány Galilejské,
synové Zebedeovi a ještě dva z jeho učedníků. Šimon Petr jim řekl: „Jdu lovit
ryby.“ Odpověděli mu: „I my půjdeme s tebou.“ Šli a vstoupili na loď. Té noci
však nic neulovili. Když začalo svítat, stál Ježíš na břehu, ale učedníci
nevěděli, že je to on. Ježíš jim řekl: „Děti, nemáte něco k jídlu?“ Odpověděli:
„Nemáme.“ Řekl jim: „Hoďte síť na pravou stranu lodi, tam ryby najdete.“ Hodili
síť a nemohli ji ani utáhnout pro množství ryb. Onen učedník, kterého Ježíš
miloval, řekl Petrovi: „To je Pán!“ Jakmile Šimon Petr uslyšel, že je to Pán,
přehodil si plášť – byl totiž svlečen – a brodil se k němu vodou. Ostatní
učedníci přijeli na lodi – nebyli daleko od břehu, jen asi dvě stě loket – a
táhli za sebou síť s rybami. Když vstoupili na břeh, spatřili ohniště a na něm
rybu a chléb. Ježíš jim řekl: „Přineste několik ryb z toho, co jste nalovili!“
Šimon Petr šel a vytáhl na břeh síť plnou velkých ryb, bylo jich sto padesát
tři; a ač jich bylo tolik, síť se neprotrhla. Ježíš jim řekl: „Pojďte jíst!“ A
nikdo z učedníků se ho neodvážil zeptat: „Kdo jsi?“ Věděli, že je to Pán. Ježíš
šel, vzal chléb a dával jim; stejně i rybu. To se již potřetí zjevil učedníkům
po svém vzkříšení. Když pojedli, zeptal se Ježíš Šimona Petra: „Šimone, synu
Janův, miluješ mne víc než ti zde?“ Odpověděl mu: „Ano, Pane, ty víš, že tě mám
rád.“ Řekl mu: „Pas mé beránky!“ Jan 21, 1-15
Dva texty z Bible, oba z evangelií, jsou si velmi podobné. Hlavním motivem je
"zázračný rybolov": rybáři loví a nic neuloví. Přijde Ježíš, něco řekne a
ryby "berou" jako nikdy předtím. Druhým společným motivem je to, co Ježíš
říká po zázračném rybolovu. Tak se prozradí, že důležité bylo něco jiného než
zázračný rybolov. Ale tím podobnosti končí a začínají rozdíly.
|
Vložil: Benjamin v Pondělí, 18. březen 2013 @ 23:07:52 CET (611 čtenářů)
(Více... | 15880 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)
|
Obnova: Proč se BJB účastní ekumenického modlitebního týdne?
|
poslal Nepřihlášený Padělek zvaný Týden modliteb za jednotu křesťanů
Od 18. do 25. ledna probíhá v Římě, ale nejen tam, tzv. Týden modliteb za
jednotu křesťanů. Pokud srovnáme pokoncilní oslavy tohoto týdne s jeho původním
posláním, zjistíme, že jsou na hony vzdáleny tradiční nauce Církve.
Původní účel: obrácení a návrat do pravé CírkveKaždoroční Týden modliteb za jednotu křesťanů je nový název pro to, co se dříve
jmenovalo Oktáv jednoty s Petrovým stolcem.
Zmíněný Oktáv zavedl otec Paul Francis Wattson, zakladatel Bratří smíření, a
získal pro něj souhlas papeže sv. Pia X.Otec Wattson, bývalý anglikán, který se obrátil na katolickou víru, se rozhodl,
že oktáv bude začínat 18. lednem, tj. na svátek Nastolení sv. Petra v Římě, a
končit 25. ledna, tedy svátkem Obrácení sv. Pavla apoštola. Jednalo se o
veřejnou událost, během níž probíhaly modlitby za obrácení nekatolíků a jejich
návrat do pravé Církve Ježíše Krista, církve katolické.
|
Vložil: Benjamin v Pondělí, 11. březen 2013 @ 12:07:48 CET (830 čtenářů)
(Více... | 19424 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)
|
Obnova: S ERC k lepším katolickým zítřkům
|
poslal Nepřihlášený S Ekumenickou radou církví k
lepším katolickým zítřkům
V probíhající diskusi o odchodu Bratrské jednoty baptistů z Ekumenické rady
církví jistě budou užitečné informace, jak na ekumenické hnutí nahlíží
Římskokatolická církev. V poskytování informací na toto téma je velmi skoupá a
většinou se omezuje na oficiální dokumenty, které jsou psány diplomatickým
jazykem. Přesto se tu a tam najdou informace takříkajíc přímo od pramene. V
našem případě jsou od samotného kardinála Waltra Kaspera, prefekta papežské rady
pro jednotu křesťanů ve svodce ze zasedání této rady před sedmi lety:
Kardinál Walter Kasper, prefekt Papežské rady pro jednotu křesťanů, přednesl na
plenárním zasedání zmíněné Rady dne 14. 11. 2006 důležitý projev. Řekl v něm, že
ten, kdo hovoří bez rozlišování o „ústupu zpět, o stagnaci, nebo dokonce o
ekumenické době ledové, prozrazuje hlubokou neznalost situace“.
|
Vložil: Benjamin v Středa, 06. březen 2013 @ 13:57:45 CET (894 čtenářů)
(Více... | 10558 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)
|
Obnova: Danielova služba a Luciferova služba
|
poslal Nepřihlášený
A Daniel-Ministry And A Lucifer-Ministry
Zac Poonen
(Výňatek z knihy Plné evangelium - Vydáno v roce 1996)
Daniel byl muž, kterého si Bůh v jeho generaci mohl použít. Když byl
mladý, "rozhodl se ve svém srdci, že se nepošpiní" (Dan.1:8). Když
Chananiáš, Mišael a Azariáš viděli jak mladý Daniel reprezentoval Pána,
dostali odvahu, aby sami také Pána reprezentovali (Dan.1:11). Tito tři
neměli odvahu postavit se na vlastní pěst, ale když viděli Danielův
postoj, osmělili se. I dnes existuje mnoho takových lidí, kteří nemají
odvahu reprezentovat Pána sami o sobě, ale čekají až najdou Daniele,
který bude odvážně stát a pak se k němu přidají.
Budete jako Daniel? Řeknete: "Neznečistím se. Nebudu hledat přízeň u
krále, velitele, nebo odpadlého staršího, ani u své rodiny či kohokoliv
jiného. Já Stojím na 100% za tím, co říká Boží Slovo!"
|
Vložil: Mainstream v Neděle, 10. únor 2013 @ 19:53:40 CET (518 čtenářů)
(Více... | 6552 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)
|
Obnova: Jáchym Gondáš: Odluka v naši současné situaci
|
poslal Nepřihlášený Na první pohled se zdá, že otázka „zákona o majetkovém vyrovnání s
církvemi a náboženskými společnostmi“ byla hlavním tématem v
rozhovorech, vedených uvnitř BJB v uplynulém roce. Tomu alespoň
nasvědčuje intenzita, s jakou bylo toto téma zastoupeno na jednáních
RZS, SD a při setkáních kazatelů. Do určité míry je tento zájem o
projednávaný a posléze schválený zákon pochopitelný. Přeci jen se jedná o
významný okamžik v novodobých dějinách vztahu mezi státem a církvemi na
našem území.
Z konzervativně baptistického pohledu je ovšem jistě na
pováženou, že má tento zákon tak výrazný (ať už domnělý nebo skutečný)
dopad na život a sebepochopení českých baptistických sborů. Už jen to,
že hlavní myšlenkové zápasy českých baptistů nevyvolává a neformuje
studium Písma, ale aktuální změna státní legislativy, svědčí o současné
vysoké míře naší závislosti na státní moci.
|
Vložil: Mainstream v Čtvrtek, 03. leden 2013 @ 19:22:01 CET (1157 čtenářů)
(Více... | 6563 bytů | 2 komentáře | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)
|
Obnova: Největší nepřítel církve
|
poslal Nepřihlášený Hned na počátku se musím přiznat, že myšlenka, kterou hodlám
rozvinout v tomto článku, není moje vlastní. Jejím autorem je australský
misionář – a misiolog – Alan Hirsch, jehož knihy se zřejmě v příštím
roce objeví i na našem trhu (a už předem je doporučuji).
|
Vložil: Mainstream v Úterý, 02. říjen 2012 @ 10:16:03 CEST (831 čtenářů)
(Více... | 13202 bytů | 3 komentáře | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
|
poslal McMartyn_ Tehdy
vytáhli Resín, král aramejský, a Pekach, syn Remaljášův, král
izraelský, do boje proti Jeruzalému. Oblehli Achaza, ale nic proti
němu v boji nezmohli. Toho času získal Resín, král aramejský,
nazpět Élat pro Aram a vypudil Judejce z Élatu. Do Élatu
vstoupili Edómci a sídlí tam až dodnes. Proto poslal Achaz posly
k Tiglat-pileserovi, králi asyrskému, s prosbou: "Jsem tvůj
otrok a tvůj syn. Vytáhni a vysvoboď mě ze spárů krále
aramejského a ze spárů krále izraelského, kteří proti mně
povstali." Achaz vzal stříbro a zlato, které se nacházelo v
Hospodinově domě a mezi poklady domu královského, a poslal je
králi asyrskému darem. Asyrský král jej vyslyšel. I vytáhl
asyrský král proti Damašku, zmocnil se ho a vystěhoval jej do
Kíru. Resína dal usmrtit. Král Achaz se odebral do Damašku, aby
se tam setkal s Tiglat-pileserem, králem asyrským. Když uviděl
oltář, který byl v Damašku, poslal král Achaz knězi Urijášovi
nákres oltáře a plán všech prací. Kněz Urijáš postavil tedy
oltář přesně tak, jak vzkázal král Achaz z Damašku. Kněz
Urijáš tak učinil ještě před příchodem krále Achaza z
Damašku. Když král z Damašku přišel a viděl oltář,
přistoupil k oltáři a obětoval na něm. Zapálil na něm svou
zápalnou oběť a oběť přídavnou, vykonal svou úlitbu a
pokropil oltář krví z obětí pokojných. Bronzový oltář, který
byl před Hospodinem, dal přemístit z místa před Hospodinovým
domem, z místa mezi novým oltářem a Hospodinovým domem, a
umístil jej stranou nového oltáře, k severu. (2.Královská
16:5-14)
|
Vložil: Mainstream v Pondělí, 10. září 2012 @ 08:50:12 CEST (679 čtenářů)
(Více... | 4017 bytů | 3 komentáře | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)
|
Obnova: Dan Drápal: Poslední možnost zříci se zabaveného majetku
|
poslal Nepřihlášený Sociální demokracie a komunisté udělají všechno pro to, aby církevní
restituce neprošly. Pokud se na tuto otázku dívám jako občan, pak je mi
stydno, že žádná z našich vlád, ať už pravicových nebo levicových, tento
problém nedokázala za posledních jednadvacet let vyřešit. A považuji za
trapné, jak populisticky se levice pokouší využít proticírkevních nálad
a případně je ještě trochu rozfoukat.
Ale ještě více je mi líto, že se církve ani v této situaci
nerozhodly se svého majetku vzdát. Možná k tomu mají v těchto týdnech
poslední možnost.
|
Vložil: Mainstream v Úterý, 19. červen 2012 @ 22:22:40 CEST (1010 čtenářů)
(Více... | 4818 bytů | 3 komentáře | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)
|
Obnova: Devět charakteristik zdravé církve
|
poslal Nepřihlášený Již před řadou let začal kazatel washingtonského baptistického sboru
Mark Dever sloužit v organizaci, která se cele věnuje reformě církve –
jedná o službu, která se soustředí na budování biblicky zdravé církve
a ukazuje na devět charakteristik takové církve (www.9marks.org).
Dever v popisu zdravé církve nevychází z nějakých marketinkových
průzkumů, které by ukazovaly na to, co se lidem líbí, nebo co by chtěli
ve své církvi, ale jde do Božího slova a vytahuje z něj základní rysy
zdravé církve.
|
Vložil: Mainstream v Pátek, 08. červen 2012 @ 09:23:13 CEST (979 čtenářů)
(Více... | 7202 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 4.5)
|
Obnova: Nahlas proti podřadnosti
|
poslal Nepřihlášený Sexismus jako hřích
Pro feministickou teologii, ostatně jako pro celou teologii osvobození,
je zásadním tématem sociální rozměr hříchu. Ačkoli ani individuální
rozměr hříchu feministická teologie neignoruje, zaměřuje se více na
rozměr sociální, který spatřuje v útlaku v rámci sociálních a kulturních
struktur. Častými tématy se staly sexismus, rasismus a ostatní formy
diskriminace a důsledky tohoto útlaku na individuální sebepochopení
jedince. Nejvíce se diskutuje o sníženém sebevědomí žen, jež je
výsledkem dlouholetého znevažování jejich sexuality a jejich lidství.
Podle americké feministické teoložky R. R. Ruether
křesťanství sice považuje muže i ženu za obraz Boží, ovšem v historii se
objevovaly tendence spojovat ženu s nižším stupněm lidství. Vybudovaly
se hierarchické dualismy ducha a těla, rozumu a smyslů, kultury
a přírody, pána a otroka a aplikovaly se na vztah muže a ženy, přičemž
ženy byly spojovány s tělem, přírodou, a tím i se smrtí a hříchem.
|
Vložil: Mainstream v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 16:38:21 CEST (802 čtenářů)
(Více... | 6180 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 4)
|
Obnova: Církevní resuscitace
|
poslal Nepřihlášený To není překlep! Zaměnil jsem dvě podobná slova záměrně kvůli tomu, že
po mém soudu všechny církve a hlavně církev katolická čekají od těch
miliard záchranu. Pokládají ony miliardy za báječný lék na agónii
probíhající již déle a hlavně poslední dobou. Avšak taková terapie je
naveskrz klamná - žádná resuscitace se konat nebude. Spíš naopak.
Pochopitelně se vyrojí spousty hodnostářů a budou
tvrdit, že přece církve potřebují peníze na svůj provoz a také na
charitativní účely. Případně se budou hájit tím, že "vráceno musí být
to, co bylo ukradeno" (potíž je v tom, že pokud to vůbec ukradeno bylo,
bylo to již z velké části ukradeno před tím, totiž po Bílé hoře, někomu
jinému).
Ale já se zde nehodlám pouštět do této polemiky a místo toho nabízím
sérii citátů z knihy, která je pro církve naprosto závazná v tom, že
církve se jí mají bez výhrad řídit. Když jednají proti ní, pak není
žádný raison d'étre pro jejich místo ve společnosti.
|
Vložil: Mainstream v Čtvrtek, 12. duben 2012 @ 15:52:44 CEST (769 čtenářů)
(Více... | 8312 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)
|
Obnova: Po církevních restitucích smlouva s Vatikánem?
|
poslal Nepřihlášený S tím, jak se vláda chystá dát církevní restituce k projednání do
parlamentu, se začalo opět víc mluvit o stále neschválené
česko-vatikánské smlouvě.
Ministerstvo zahraničí ji
patrně předloží zákonodárcům s úpravami poté, až rozhodnou o navracení
církevního majetku.
Více viz zpráva na Christnetu
|
Vložil: Mainstream v Sobota, 21. leden 2012 @ 12:48:35 CET (735 čtenářů)
(komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 4.66)
|
Obnova: Co se nestalo (Fiktivní příběh z církevního superúterý)
|
poslal Nepřihlášený Když superb, ve kterém Radek John, Vít Bárta a Karolína Peake přijížděli
na Hradčanské náměstí, brzdil před palácem, bylo už vlastně hotovo.
Kardinál bez čepce, tedy ten mladší kardinál, měl za sebou těžký den
jednání a modliteb. Právě se vracel v usebrání z tichého rozjímání v
kapli. Za ním další.
Ukázalo se, že tam nebyl sám; na klekátkách s
kardinálem setrvali i bratři evangelíci a také další z té roztodivné
rodiny křesťanských církví. Jediné zřetelně viditelné pojítko mezi nimi
můžeme vysledovat v tom, že patří k těm státem finančně podporovaným.
Jinak naoblíkaní, ale poměrně stejní otcové, se kolíbali ven z kaple.
Nejsou jediní a ni to o sobě netvrdí, nicméně je mezi nimi cítit silné
pouto jednoty. Ale takové otevřené jednoty. Stejně je lidé sypou do
jednoho pytle. A nejenom je. Jistě víte, že jsou i církevní
společenství, která na peníze nedosáhla, protože jsou mladší a nesplnila
některá další kritéria.
|
Vložil: Mainstream v Úterý, 17. leden 2012 @ 15:43:15 CET (1035 čtenářů)
(Více... | 5540 bytů | 1 komentář | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 4.14)
|
Obnova: Lež, máš krátké nohy
|
poslal Nepřihlášený „Představa o nutnosti chytrácké diplomacie se přežila;
lidé počínají chápat, že lež je hloupá a zbytečně komplikuje a zdržuje
jednání. Pravda je ve všem, i v politice, nejpraktičtější.“ T.G.Masaryk
Pravda je nejpraktičtější – to však vůbec neznamená, že to, co se
aktuálně jeví jako nejpraktičtější je pravda. Je zarážející, jak rychle
se tzv. mystifikace (přesněji řečeno – účelové lži) staly legitimními
nástroji politického života. V minulých týdnech označili přinejmenším
tři političtí reprezentanti některé ze svých vyjádření za mystifikaci,
nebo za cílenou lež. Je celkem jedno, zda tomu tak ve skutečnosti bylo
(to je někdy více, jindy méně sporné). Fakt, že kdokoliv své skutky
popisuje slovem mystifikace, nebo cílená lež, svědčí o tom, že takové
jednání přijímá jako legitimní.
|
Vložil: Mainstream v Neděle, 05. červen 2011 @ 13:06:51 CEST (875 čtenářů)
(Více... | 3859 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 4)
|
Obnova: Financování církví jako svědectví pro nevěřící
|
poslal Nepřihlášený Financování náboženské činnosti státem vycházelo vždy ze snahy
zapojit náboženství do služeb státu a mít ho pod kontrolou. Nenechme se
mýlit tím, že v současné době stát bez řečí platí a prakticky nic za to
nechce. Ještě před dvaceti roky to bylo jinak. Církev byla pod tuhou
státní kontrolou a její financování bylo jedním z efektivních nástrojů
této kontroly. K tomu, aby se tyto časy vrátily, není nutný návrat
socialismu. Různých státních tlaků na „netolerantní“ křesťany v Evropě
přibývá a je spíše jen otázkou času, kdy si státní úředník znovu
uvědomí, že má v rukou silnou zbraň.
Co udělají církve, až stát podmíní vyplacení příspěvků třeba tím, že
duchovní začnou „oddávat“ homosexuály? Je to opravdu taková utopie? A
mají státem podporované církve připravený plán pro takové časy? Jako
ředitel dvou nadačních fondů vím, že každá nezisková organizace je velmi
zranitelná tím, pokud se stane příliš závislou na jednom velkém dárci.
Ten se může snadno dostat do pokušení manipulovat chodem organizace
podle svých představ, a pokud si na to neziskovka nedá včas pozor, může
zjistit, že už vlastně bez jeho peněz nedokáže existovat. Ptám se, a
ptám se zejména těch denominací, které dokážou od státu získávat
relativně nejvíc: Máte připravený havarijní plán, abyste dokázali přežít
bez státních peněz? Anebo jednou s překvapením zjistíte, že už si bez
nich chod své denominace představit nedokážete?
|
Vložil: Mainstream v Úterý, 05. duben 2011 @ 14:10:27 CEST (1017 čtenářů)
(Více... | 4396 bytů | komentáře? | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 4.8)
|
|
|