Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marcela   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 1, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2919
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 698 862

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 65 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Tvorba: ...z mrtvých těla vzkříšení...
Posted on Pátek, 01. březen 2019 @ 08:39:19 CET Vložil: Mainstream

Kázání poslal Nepřihlášený

22. neděle po sv. Trojici, Na Topolce, 4. 11. 2012

1. Korintským 15,12-24

Milé sestry a bratři, naše postupné přemýšlení nad Apoštolským vyznáním víry nás dnes přivádí k dalšímu, tentokrát už poslednímu zlomu. Mnoho už toho z textu Kréda nezbývá. Přece ale ta zbývající slova mají pro náš život a pro naši víru zásadní důležitost. Tím posledním obratem je totiž obrat od minulého a současného k budoucímu. Co je to minulé a do současnosti trvající? Je to Bůh, je to jeho Syn a náš Pán Ježíš Kristus, moc Ducha svatého, je to svatá, obecná a obcující církev – to je osnova, východisko a dějiště naší víry. Co je to současné a přece už definitivně neplatné a odsunuté do minulosti? To je náš hřích, odpuštěný a pohlcený v milosti.

To, že poslední část Apoštolského vyznání mluví o budoucím, to není proto, aby byla zachována logická chronologie. To budoucí, co ještě má a musí být řečeno, nepřichází automaticky, nevyhnutelně – samospádem. Přichází to jedině díky tomu všemu, co je minulé a současné. A takto musíme i ten ostatek Apostolica číst a chápat. Je to budoucnost nesamozřejmá. Budoucnost jako milost a zázrak.

Co nás – křesťany – tedy v budoucnosti čeká? Co můžeme – smíme o budoucnosti věřit?

Věřím z mrtvých těla vzkříšení

Vzkříšení – chtělo by se zkrátit. Nesmrtelnost – život nepřerušený a nezničený smrtí – chtělo by se jásat. Ale můžeme a máme tuto část Kréda zkracovat? Vždyť i v této krátké větě je obsažená nějaká vnitřní časovost. Nějaký pohyb a proces. A proto pokud nechceme Apoštolské vyznání zkreslit, musíme to vzít pěkně popořadě.

V první řadě je tedy to co máme před sebou smrt. Mrtvé tělo – náš úplný zánik. Naše nejen metaforické či nějak duchovní, ale doopravdy tělesné a úplné nebytí. A tato smrt si zaslouží stejný díl naší pozornosti, jako to, co bude následovat.

Včera, při trochu úmorném jednání RZS jsem pod lavicí listoval v knize francouzské filosofky a mystičky Simone Weil Tíže a milost a našel jsem tam tuto větu: „Víra v nesmrtelnost je ve skutečnosti vírou v pokračování života a zbavuje nás tak možnosti využít smrt.“

Zní to trochu zvláštně. Jakpak by člověk mohl využít smrt? Smrt je přece zlo. V čem by pro nás mohla být dobrá? Přece se ale smrti vyhnout nemůžeme. Bylo by krásné, kdyby naší budoucností byl život bez smrti. My ale víme, že naší budoucností není nesmrtelnost, ale vzkříšení – a to znamená nevyhnutelně i smrt. Vzkříšení z mrtvých.

„Kristus byl vzkříšen jako první z těch, kdo zesnuli.“ Tak jsme to před chvílí četli z dopisu apoštola Pavla do Korintu. A tak, paradoxně, můžeme se odvážit říct, že my, křesťané, věříme smrt.    

Proč je pro nás, křesťany, smrt takto důležitá? Vždyť smrt je doopravdy zlo. Je to nesnesitelné zlo na nás – a ještě víc nesnesitelné na těch, které milujeme, a na kterých nám záleží. Někdy se skoro zdá, že smrt blízkého člověka je víc „k nepřežití“ než vlastní smrt. Jedno zásadní dobro nám ale smrt přece jen přináší.

Smrt dává životu jeho hodnotu a vážnost. Ve filosofiích, které věří v reinkarnaci nebo jinak popírají smrt, objevuje se jakási „nesnesitelná lehkost bytí “ Docela naopak, než jak ji pojímá Kundera], ve které nic není příliš horké ani studené. Všechno v životě umožňuje nové a nové opravné pokusy, žádná odpovědnost, žádný vztah, žádná vazba není tak docela vážná. Všechno je nadnášeno donekonečna ubíhajícím horizontem.

Smrt ale takovou lehkost člověku nedává. My umíráme. A tak je všechno v našem životě důležité. Každý člověk, každé rozhodnutí, každé slovo. Všechno má svou váhu. Někdy je to váha neúnosná – Kristův kříž, to je neúnosná váha. Pod tím se padá a zakopává. Ale díky té váze má Kristův kříž také svou opravdovou vážnost. Ano: „Kristus byl vzkříšen jako první z těch, kdo zesnuli.“ A my ho smíme a máme stejnou cestou následovat – do smrti těla a vzkříšení.

V dopise do Korintu jsme četli, jak expresivně apoštol Pavel zdůrazňoval vzkříšení: „Není-li zmrtvýchvstání, pak nebyl vzkříšen ani Kristus. A jestliže Kristus nebyl vzkříšen, pak je naše zvěst klamná, a klamná je i vaše víra.&ldquo

Sám Pavel naznačuje, že se i ve společenství církve našli tací, kteří skutečnost vzkříšení popírali. Není divu. On to totiž rozum nebere. Vzkříšení je za hranicí naší zkušenosti a představivosti. Když se pokoušíme nějak si ho vysvětlit či představit, buď se nám to nepodaří – anebo, což je ještě horší, podaří se nám to – a pak to skoro určitě nemá se skutečným vzkříšením nic společného a je to jen modla, fantazijní rytina toho, co si člověk zobrazit nemůže a nesmí. Není náhoda, že Písmo vzkříšení nijak nevysvětluje a nepopisuje. Že nás nechává v tom rozumovém a představovém vakuu. Vzkříšení máme věřit – ne ho pochopit či dokázat. Za Pavla to někteří neustáli a ne-u-věřili. A po nich další a další. Doufali a doufají, že evangelium by se nějak bez vzkříšení mohlo obejít. Že to podstatné je Ježíšův život, jeho skutky, příklad – naděje, že lidský život může být plnější, krásnější a lepší.

Proti tomuto evangeliu bez vzkříšení ale apoštol Pavel tvrdě staví své slovo: „Není-li zmrtvýchvstání, pak nebyl vzkříšen ani Kristus. A jestliže Kristus nebyl vzkříšen, pak je naše zvěst klamná, a klamná je i vaše víra.“

A my ta jeho slova čteme a trne nám. Možná ne všem, ale dobře vím, že alespoň některým z nás trne. Měli bychom tomu přitakat. Měli bychom říct, že i my ve vzkříšení věříme. Co víc, měli bychom se ze vzkříšení radovat a k němu upnout svůj život, najít naději a upokojit každý strach. Jak to můžeme dokázat?

Věřím, že můžeme. Ale ne tak, že se pokusíme přeskočit a zrelativizovat smrt. Ne tak, že rezignujeme na nejasnosti a vytvoříme si uklidňující rytinu vzkříšení. Věřím, že to, co můžeme a máme udělat, je s křehkou vírou v Krista žít, jako by vzkříšení nebylo. Vzít celou a nezmenšenou váhu života a smrti – vzít ten kříž – a následovat Ježíše. Budeme se u toho pravděpodobně stejně jako on potit a naříkat. Nastane možná chvíle, kdy si u toho budeme, stejně jako on, zoufat a ptát se: „Bože můj, proč si mě opustil?“ A co bude potom?

Smrt těla. Hrob. A vzkříšení

Amen

Zdroj: http://www.topolka.estranky.cz/clanky/kazani/...z-mrtvych-tela-vzkriseni....html



 
Příbuzné odkazy
· Více o Kázání
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Kázání:
Hřích je maxivir, který vymyslel a pustil do oběhu satan


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 3.66
Hlasů: 6


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"...z mrtvých těla vzkříšení..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: ...z mrtvých těla vzkříšení... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: martyria v Pátek, 01. březen 2019 @ 09:45:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Včera, při trochu úmorném jednání RZS jsem pod lavicí listoval v knize francouzské filosofky a mystičky Simone Weil Tíže a milost"

Zástupce sboru si při jednání BJB pod lavicí listuje v okultistické knize...

Co  tomu dodat.
Všichni budou vzkříšeni, ale nekteří nebudou vzkříšeni k věčnému životu, ale k věčnému trestu...




Re: ...z mrtvých těla vzkříšení... (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: rakato v Pátek, 01. březen 2019 @ 21:27:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Až na ty poslední dva odstavce, kde kazatel z nějakého důvodu chce posluchače - kdo je to "my" ? - znejistit, namísto aby je ujistil a povzbudil. Proč by někomu mělo trnout, jestli se jedná o věřícího ? Proč bychom měli žít "jakoby vzkříšení nebylo" ? Nemyslím, že si Pán Ježíš "zoufal", to Jeho zvolání je o něčem jiném. Také si nesmíme dovolit srovnávat nebo zaměňovat význam toho, co to je nést kříž v následování Pána Ježíše s křížem, který jen On mohl nést. Závěr mohl být mocný, ale klasicky "vyšuměl" do ztracena a nejistoty . . . navzdory těm třem slovíčkům nakonec. Škoda.



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.08 Seconds