Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Rostislav   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 1, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2919
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 697 331

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 45 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Všeobecné: O Boží vůli
Posted on Středa, 25. březen 2020 @ 17:07:35 CET Vložil: Mainstream

Svědectví poslal Nepřihlášený

Ve chvíli osobních ztrát i obecných ohrožení či katastrof se často setkáváme s názorem – někdy míněným jako útěcha, jindy jako pouhé konstatování –, že všechny bolesti, či dokonce všechno zlo kolem nás je tu z Boží vůle.

Takový názor na základě biblické zvěsti rozhodně nesdílím. Věřím, že Bůh zjevil svou vůli zřetelně a jednoznačně v Ježíši Kristu. Ten nikomu bolest nepůsobil, naopak uzdravoval, a ty, kdo si nějaké „klepnutí přes prsty“ zasloužili, trestal jenom slovem. To podle mne znamená, že to zlé či bolestivé, které se děje – to, které si lidé navzájem působí nebo které se jim přihodí – Boží vůlí není. Bůh to „dopouští“ – tím, že dal svému stvoření svobodu. Toto dopřání svobody patří k „dobrotě“ stvoření. Když je ta svoboda zneužita nebo když se věci někdy nevyvinuly tak, jak by měly nebo jak bychom si přáli, nepochybuji, že Bůh dělá vše, aby se i uprostřed toho oslavil jako náš dobrotivý Otec. Proto i zlo, které se díky té svobodě stvoření proti dobrému prosadilo, dokáže vždy nějak použít ve prospěch toho, co jeho vůlí skutečně je, a to je především naše víra, láska a naděje.

Bible jistě umožňuje i jiné výklady Boží vůle, ale podle mne by bylo chybou jim dávat přednost nebo je nějak kombinovat s tím, co nám bylo zjeveno v Kristu. Když Ježíš říká: „Já jsem ta pravda“, týká se to nepochybně hlavně toho, jakou „vypovídací hodnotu“ má jeho zjev a jeho příběh pro naše myšlení o Bohu, o nás a o našem světě. A to není jen nějaká dílčí pravda, ale pravda základní, ta, která nám smí a má vrhnout světlo na všechno ostatní.

Jestli je pro někoho „vírou v Boha“ víra, že všechno, co se děje, je Boží vůle, nechci mu to brát. Někdo takto chápe i slova „Buď vůle tvá“ z modlitby Páně. Jenže to je právě příklad, který se pro to nehodí. Ta slova nejsou rezignací, ale prosbou – tak jako všechny ostatní prosby v té modlitbě: „Posvěť se jméno tvé, přijď království tvé, chléb náš vezdejší dej nám dnes, odpusť nám naše hříchy, neuveď nás v pokušení, zbav nás od zlého“. Ano, právě: „zbav nás od zlého“ na znamení toho, že tvá vůle – ta, kterou jsi nám zjevil ve svém Synu, v tom všem, co konal i co říkal – se prosazuje jak „v nebi“, tak i „na zemi“. Ježíš sám přijal pokyn k sebeoběti jako Boží vůli, ale to, že jí dal přednost před tím, co by býval chtěl sám, nebyla rezignace, ale odhodlání souznít nakonec i skrze vlastní smrt s Láskou, která se rozhodla zahrnout všechny.

Jen takové přesvědčení motivuje věřící k tomu, aby osobním ztrátám i všem zkouškám, kterými sami nebo spolu se svým okolím procházejí, čelili s pevnou nadějí, a aby se zapojili do úsilí zlu či zhoubě, ať postihují kohokoliv, zabránit, nebo je aspoň omezit a jejich neblahé důsledky překonat a napravit.

Petr Macek

Zdroj: Síť víry



 
Příbuzné odkazy
· Více o Svědectví
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Svědectví:
Rozhovor se sestrou kazatelkou Martinou Matysovou a jejím manželem


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"O Boží vůli" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: O Boží vůli (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: rakato v Čtvrtek, 02. duben 2020 @ 22:25:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uvažovat nad biblickým zjevením ohledně Boží vůle se nedá vtěsnat do jednoho krátého článku. O Boží vůli bylo napsáno mnoho knih, vyslovena řada kázání. Naneštěstí - i když to chápeme - většina těchto úvah se zabývá Boží vůlí ve vztahu k nám, ke mně. Jaká je Boží vůle pro můj život ? Jak mohu poznat Boží vůli ?  Jak mohu pomoci druhému věřícímu rozpoznat, co je Boží vůle pro jeho život ? Boží vůle má však nadčasový - nebo mimo-časový - charakter. Protože je to vůle Boží - a Bůh existuje mimo čas a prostor - i Jeho jednání a tedy Jeho vůle patří mezi to, čemu v časnosti rozumět nikdy nemůžeme.  Jedno je však jisté : hovořit o Boží vůli je hovořit o Boží svrchovanosti. Když říkáme, že Bůh je svrchovaný, říkáme tím, že Bůh má v ruce řízení všech věcí, minulých, přítomných i budoucích. Svrchovanost je neoddělitelnou součástí božství. Nic se neděje bez Božího vědomí a bez Jeho vůle. Všechno, co se děje v celém Jeho stvoření, je součástí Jeho dokonalého, všeobsahujícího záměru (Řím.11,36 a 1.Kor.8,6 a Ef.1,11 a 1.Tim.6,15). Do toho samozřejmě patří i pád a spasení člověka skrze Pána Ježíše Krista.  Někteří dělají rozdíl mezi jakousi "aktivní" Boží vůlí a Boží vůlí, která "dopouští". To nedává smysl, a není to biblický pohled na Boha a Jeho vůli.  Když Bůh něco "dopustí", znamená to, že se v tom "pasivně angažuje", takže je to stále jeho dokonalá, všeobsahující vůle, záměr. Pán Ježíš Kristus je samozřejmě vyvrcholením a klíčem veškerého Božího konání (Kolos.2,15-20). Ovšem dějiny světa a celého vesmíru - v podřízenosti Kristu - jsou plné všech možných událostí (zemských i nebeských), které z našeho časného a částečného pohledu a chápání nějak nepatří do toho, čemu říkáme Boží vůle. Otázky existence zla, hříchu, bolesti, smrti - to všechno je harmonicky složeno v Božím záměru a Jeho věčné, dokonalé vůli. Mimochodem, člověk měl poměrně dost neomezenou - i když ne plně - svobodnou vůli jen jednou a jen na chvíli - do okamžiku pádu. Od té chvíle se o svobodné vůli člověka nedá mluvit.  Nepovažuji tedy za mylné chápat všechno to špatné a zlé kolem nás - ale i v nás - za součást Boží vůle. Bůh to nejen dopouští, On je v tom svrchovaně zapojen, je i dnes aktivní, i dnes jedná - třeba i přes COVID-19.  Veškeré zlo, s nímž se setkáváme znovu a denně, však musíme vždycky filtrovat přes Kristův kříž.  Kristův kříž byl nejvyšším projevem zla a Zlého. Nikoli však s Božím dopuštěním, nýbrž z Boží vůle. Kristovo vzkříšení pak bylo a zůstává důkazem toho, že i zlo má jen omezenou moc, a že vítězství patří svrchovanému Bohu.



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.10 Seconds