Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marcela   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 1, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2919
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 699 003

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 77 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Komentáře: Jan Kvasnička: Několik poznámek k několika poznámkám Pavla Coufala
Posted on Úterý, 23. duben 2019 @ 10:45:50 CEST Vložil: Mainstream

Principy poslal Nepřihlášený

Z mezisborové korespondence

Odpověď tomu, kdo se neptal:

1.Kor.1: 9-13  Věrný je Bůh, skrze něhož jste byli povoláni do společenství jeho Syna Ježíše Krista, našeho Pána. Napomínám vás, bratři, jménem našeho Pána Ježíše Krista, abyste všichni mluvili stejně a neměli mezi sebou roztržky, nýbrž abyste byli dokonale spojeni v tomtéž smýšlení a v tomtéž úsudku. Neboť lidé z domu Chloé mi o vás, moji bratři, oznámili, že jsou mezi vámi spory.  Mluvím o tom, že každý z vás říká: ‚Já jsem Pavlův‘, ‚Já zase Apollův‘, ‚Já zase Kéfův ‘, ‚A já Kristův‘.  Je Kristus rozdělen? Byl snad za vás ukřižován Pavel? Anebo jste byli pokřtěni v Pavlovo jméno?

Postoje a motivace jsou vždy zřetelné ve faktickém jednání. To, co se nyní děje v BJB pod režií br. Pavla Coufala, jeho tajemníka a spol. je více než zřejmé. Je za tím zřetelně vidět, v jakém světě žije, jakou teologii má, a jak čisté je jeho křesťanství. Zcela uzemňující je tvrzení P. Coufala, že je to s námi ale podobné, jako všude ve světě... I v tomto vidím v praxi onu svobodu svědomí a svobodu sborů hledat Boží vůli pro sebe… Může nám to být líto, nebo můžeme tento kvas přijmout jako realitu.

To, co se děje jinde ve světě, je podle P. Coufala zřejmě normální a všem těm, kterým to není jedno, vzkazuje, aby to přijali jako realitu. Nikoliv Bible, ale svět…Takže jediná přijatelná realita pro BJB v ČR je podle těchto tvrzení smířit se s tím, co P. Coufal a jeho sbor navrhuje a dlouhodobě propaguje. Propagační tzv. modlitební shromáždění za jednotu BJB nebyla ničím jiným, než propagací jeho vize BJB za peníze „baptistických poplatníků“. Tedy zneužitím mandátu předsedy a VV.

Co to ovšem je? Co to má společného s křesťanstvím? Není to nic jiného, než jeho baptistická politika a agitace za jeho coufalovskou stranu. Ano, je silný v kramflecích, na RZS má podporu a pravděpodobně uspěje i na Sjezdu delegátů.  To ví i ti, kdo se těchto  sezení neúčastní. Nicméně je to jednání již za hranou, jak píše br. Macek. A jak píšu já, je to jen náboženská politika a divadlo – tragikomedie o baptismu v ČR. K takovému jednání mimo jiné P. Coufal nemá a nikdy neměl mandát. A měl by rezignovat jako předseda VV se všemi svými podporovateli.

Kristus nikdy nebude měnit životy lidí podle coufalovské věrouky. Stejně tak kdysi v Pavlově éře neměnil pohany v pravověrné Judaisty, nýbrž jim dal právoplatné postavení křesťanských vyznavačů. Někteří LGBT mohli být uzdravení, stejně jako Kristus uzdravil některé nemocné a postižené. Nikdy však nebyli uzdraveni všichni nemocní a postižení na celém světě. Církev Kristova s nimi žila a sloužila jim a nepovažovala je za méněcenné lidi.  Bohužel ani církev nemá čisté svědomí tak, jako je nemůže mít současný český baptistický coufalovský spolek navzdory ostatním evropským baptistům a navzdory křesťanské lásce vůbec.

Coufalovci se domnívají mít právo rozhodovat o tom, kdo bude patřit do jejich náboženskopolitické strany... S  kým (nebo ještě lépe: s čím) chtějí či nechtějí být ve společném svazku…

To je v Bibli kde? Kdo a jak má právo rozhodovat o tom, kdo bude nebo nebude patřit do církve Kristovy? BJB zřejmě již Kristovou církví není, změnila se na spolek - kulantně řečeno svazek - podobně smýšlejících lidí. Postoje Coufalovy strany jsou zřejmé z referátů na schůzi spolku? Kde to jsme? Jsme ještě vůbec křesťané?

P. Coufal a jeho VV nejenže opouští základní baptistické principy, ale navíc si plete následování Krista - to jest křesťanství, se svým vlastním pojetím baptismu jakožto jediného možného a správného způsobu, jak být spasen. To je znak sektářství.

Za náboženskou obílenou fasádou se skrývá kobka plná odumřelého člověčenství, které si stále činí nárok na nesmrtelnost a absolutismus. Je to jako bychom vykopávali egyptské mumie a s nimi propracovaný systém, jak se stát nesmrtelnými. S pravým Bohem a jeho láskyplnou péči o své stvoření to nemá nic společného. Je to prostě za hranou.

Radostné prožití velikonoční zvěsti o ukřižovaném a vzkříšeném Spasiteli Pánu Ježíši Kristu zní tak jako výsměch pro ty, kdo nepatří k jeho stranické většině, ale mají přece svobodu svědomí, podle které  mohou „svobodně“ odejít ze své rodiny, ve které prožili mládí, ve které se obrátili, ve které sloužili a která je nyní vykopává ze sborů, protože nesouhlasí s predátorstvím současných vládců.

Věřte mi, že mi to rve srdce.

S pozdravem

Ing. Jan Kvasnička



 
Příbuzné odkazy
· Více o Principy
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Principy:
Reakce kazatele Blahoše Fajmona na otevřený dopis kazatele Pavla Coufala


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 3
Hlasů: 6


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Jan Kvasnička: Několik poznámek k několika poznámkám Pavla Coufala" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.08 Seconds