Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Brigita   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 11, článků celkem: 4745, komentáře < 7 dní: 1, komentářů celkem: 4348, adminů: 23, uživatelů: 2366
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Hesla Jednoty bratrské

Hesla Jednoty bratrské


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

6 610 566

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 17 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Život: Pomalá genocida křesťanské komunity v Myanmaru
Posted on Čtvrtek, 31. květen 2018 @ 19:50:43 CEST Vložil: Mainstream

Ze světa baptistů poslal Nepřihlášený

Násilí ze strany myanmarské armády se netýká jen muslimských Rohingů. Cílem útoků se stává také převážně baptistická komunita Kačjinů, jejíž příslušníci před nálety na civilní obyvatelstvo masově prchají do sousední Číny.

Z Myanmaru přicházejí zprávy o dalším násilí vůči menšinám. Vedle dříve dokumentovaných útoků tamní armády na muslimské Rohingy, které neustaly ani po faktickém nástupu laureátky Nobelovy ceny míru Aun Schan Su Ťij do čela státu, stojí zatím mimo pozornost světové veřejnosti násilí proti obyvatelům státu Kačin na severní hranici s Čínou.

Po ukončení britské koloniální nadvlády a vyhlášení nezávislého státu (tehdy pojmenovaného Barma) zaručilo federativní uspořádání etnickým a náboženským menšinám rovnost před zákonem s většinovým obyvatelstvem a právo na sebeurčení. Když se však v Myanmaru roku 1962 chopila moci vojenská junta, zformovala se Kačinská nezávislá armáda a propukl ozbrojený konflikt, který trvá do současnosti.

Kačin má přibližně 1 600 000 obyvatel etnicky příbuzných Tibeťanům a v zemi většinovým, buddhistickým Barmáncům. Díky úspěšné misii kazatele Adonirama Jundsona z počátku 19. století se Kačjinové (zvaní též Ťingpchové) stali zřejmě jediným dominantně baptistickým etnikem na světě. Tato křesťanská denominace je sice rozšířená na všech světadílech, s výjimkou USA je však všude výrazně menšinově zastoupená.

Myanmarská armáda pokračuje v násilí vůči etnickým a náboženským menšinám i poté, co připustila parlamentní volby a umožnila, aby se Su Ťij držená v létech 1989-1995 v domácím vězení stala státní poradkyní, tedy de facto hlavou státu; pozici prezidentky totiž podle ústavy nemůže jako osoba narozená mimo Myanmar zastávat.

Pozornost budí zejména útoky armády na civilní obyvatelstvo včetně bombardování kačinských vesnic. Desítky tisíc Kačjinů byly nuceny uprchnout do sousední Číny, další žijí v provizorních příbytcích v džungli a podávají západním médiím zprávy o masakrech, jichž byli svědky. Postup vládního vojska bývá hodnocen jako pomalá genocida či etnická čistka.

Někteří pozorovatelé upozorňují, že dotyčná oblast je bohatá na jantar a nefrit a jejich export mimo státní kontrolu přes sousední čínskou provincii Jün-nan ochuzuje Myanmar o velké částky na daních. Myanmarské násilí vůči Kačjinům dosud zůstávalo ve stínu konfliktu vládní moci s Rohingy. Zdá se však, že se přes nesporné ekonomické a etnické aspekty konfliktu probouzí solidarita evropských a amerických křesťanů.

Komentátoři náboženského aspektu probíhajícího konfliktu pak poukazují na rozklad iluze o mírumilovném rázu buddhismu v kontrastu s náboženstvími, jejichž dějiny jsou až do současnosti plné násilí, například křesťanství a islámu. Ve všech náboženstvích spoluutvářejících mezinárodní scénu lze podle nich pozorovat napětí mezi pokojným obsahem náboženství normativního a aktéry či obětmi násilí náboženství empirického.

Zdroj: http://denikreferendum.cz/



 
Příbuzné odkazy
· Více o Ze světa baptistů
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Ze světa baptistů:
V Praze zasedá Generální koncil Světového svazu baptistů


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Pomalá genocida křesťanské komunity v Myanmaru" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.10 Seconds