Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Rostislav   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 1, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2919
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 697 849

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 49 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Komentáře: Pochod hrdosti
Posted on Sobota, 12. srpen 2017 @ 22:56:22 CEST Vložil: Mainstream

Etika poslal Nepřihlášený

Každý rok se mě lidé ptají, co si o tomto pochody myslím a každý rok se mi moc o této tématice nechce psát, protože vím, jaké budí otázka homosexuality emoce. Jakkoli se zastánci tohoto pochodu snaží mluvit o tom, že jsou tolerantní, jejich reakce na sociálních sítích jsou hodně drsné a velmi často o nějaké toleranci nemůže být ani řeč. Zároveň tolerantní někdy není ani druhá strana. Asi nám spolu nějak nejde mluvit...

Problém je možná v tom, co si pod slovem tolerance představujeme. A zde vidím první problém. Slovo tolerance zaměňujeme za souhlas.  Jenže toto je nesprávné pochopení. Tolerantní mohu být jen tehdy, když s něčím nesouhlasím. V Bibli, z které se snažím při formulaci svého světonázoru vycházet, vidím, že praktikovaná homosexualita se míjí Božím plánem. Respektuji, že jsou křesťané, kteří došli při četbě Písma k jiným závěrům a to, o co se snažím, je tolerovat je, jakkoli s jejich závěry nesouhlasím. Stejné pak ale očekávám já od nich. Respektuji, že jsou nekřesťané, kteří na tuto věc mají jiný pohled a nijak mě to nevede k tomu, abych je začal nesnášet. Zároveň ale, to, že mám na tuto oblast konzervativní názor, absolutně neznamená, že jsem „homofob“. Prostě jen nesouhlasím, vidím věc jinak a komunikuji to i ve sboru a církvi, kde působím.

Jako každý kazatel jsem se setkal s lidmi, kteří tuto orientaci mají, kteří s ní zápasí a vím, že to často vůbec nemají snadné (stejně jako tisíce jiných). Přistupuji k nim zcela stejně jako k jiným lidem. S tolerancí a láskou. Moje zkušenost je, že když jsme spolu hovořili a já jsem jim ukazoval některé texty Písma, pak jsme se nikdy nerozcházeli jako nepřátelé. Stejně jako se nerozcházíme s jinými lidmi jako nepřátelé, když tvrdím, že bychom jako věřící lidé spolu neměli mít mimo manželský svazek sex.

Asi jako mnoho jiných si myslím, že o intimních věcech není třeba veřejně hovořit, natož o nich křičet z alegorických vozů. Stále se mi zná, že cudnost, stud jsou v souvislosti se sexualitou zcela legitimní, správné a že tímto názorem nepatřím do jiného století. O svojí sexualitě mluvit veřejně nechci a ani nebudu. Pokud o ní mám potřebu hovořit a něco v ní řešit, pak si velmi opatrně vybírám, s kým. Prosím, aby mi bylo rozuměno! Netvrdím, že o sexualitě mluvit nemáme, že se jedná o tabu. Jen tvrdím, že je lepší tak konat v osobním rozhovoru, nikoli veřejně. Zároveň si nemyslím, že je správné o tématu homosexuality v církvi mlčet a dělat, jako kdyby neexistovala. To, že se tak dělo a děje, že si s tímto tématem někdy nevíme rady je pravda, stejně tak je ale pravda, že se někdy na církev neprávem hází bahno, jak homosexuálům ubližuje. Není možné v tomto paušalizovat a je třeba napsat, že je to sbor od sboru, pastor od pastora, kněz od kněze jiné. 

Nesouhlasím s tím, že je naše společnost vůči homosexuálům netolerantní. Netolerantní jsou konkrétní lidé, nikoli společnost jako celek. Už jen to, že je zde pochod hrdosti, podpořený starostkou Prahy ukazuje, že velká míra tolerance zde je. Navíc dost agresivně někdy vystupují zástupci homosexuální menšiny a i to je třeba zmínit a nedělat z nich jen nebo především ukřivděnou skupinu. To, že homosexuálním párům nejsou umožněna stejná práva, jako párům heterosexuálním není projev netolerance. Navíc v mnoha zemích Evropy je z mnoha důvodů stále více potlačována klasická rodina a to považuji za velmi nebezpečné a do budoucna pro společnost za devastující.

Co jako církev někdy dlužíme (nejen) homosexuálům je přijetí a láska. Zároveň ale přijetí a láska není souhlas se vším, co druhý koná. Jak jsem ale napsal – s křesťany s jinou orientací se znám, oni znají můj pohled a přesto se máme rádi jako bratři v Kristu…

David Novák

autor je kazatelem Církve bratrské, od roku 1999 vyučuje na Evangelikálním teologickém semináři, od roku 2013 je předsedou České evangelikální aliance, byl zvolen předsedou Rady Církve bratrské a funkce by se měl ujmout v roce 2017

Zdroj: http://david-novak.blogspot.cz



 
Příbuzné odkazy
· Více o Etika
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Etika:
Ivan Štampach: Hlavně ta morálka


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 4.5
Hlasů: 2


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Pochod hrdosti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Pochod pýchy (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Duke v Pátek, 18. srpen 2017 @ 09:01:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Komentáře k tomuto článku na blogu Davida Nováka

Mirek
Dobře napsané!

Lydie
Dekuju, dobre vystizena svoboda nesouhlasit (az i nenavidet) urcity zpusob zivota a zaroven obetave milovat cloveka tak zijiciho...Jen nerozumim:"To, ze heterosex...., jako parum heterosex..." - ?

autor David Novák
TO Lydie - opraveno, děkuji za upozornění

Filip
Bohužel nesouhlasím s autorovým překladem. Od vždycky byly Pride pochody spíš pochody hrdosti, než pýchy, což jsou dva slova, která v českém kontextu mají velice odlišné zabarvení. Účastníci těchto pochodů nejsou "pyšní na svou orientaci", ale jsou hrdí na to, že se nemusejí stydět za svoji odlišnost. Což by každý člověk pochopil, kdyby se o Prague Pride festival trochu víc zajímal. 
Autor píše, že poslední dobou jsou to rodiny, které jsou víc a víc utlačované, co ale autor opomíjí je to, že "konkurenční" akce konaná ve stejný čas Pochod pro rodinu již pravidelně každým rokem narušuje průběh Pride pochodu tím, že na poslední chvíli nutí organizátory měnit trasu pochodu (k tomu mile rád řeknu víc). Jak tolerantní se autorovi taková sabotáž zdá?
Na závěr bych podotkl, že z rozhovorů a z příběhů lidí jsem zatím neslyšel o tom, že by se někdo v církvi setkal s výraznou milující tolerancí k jeho/jejímu odlišenému názoru či orientaci, namísto toho se více a více setkávám s příběhy o zraněních, nepochopení a odmítnutí LGBT lidí ze strany církve. Opravdu nechápu, jak autor může psát, že se mu nezdá společnost netolerantní. Autorovi asi ještě nikdo do komentářů nepsal výhrůžky a otřesné nadávky...

autor David Novák
Ano ohledně slova pride máte pravdu opravil jsem to. Za vším ostatním si ale stojím. Ohledně rozhovorů a církve pak je třeba neplést toleranci a souhlas a také je třeba nepaušalizovat.

Karel
Mně ty pochody připadají otřesné. Sodoma a Gomora.




Re: Pochod [pýchy] hrdosti (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Mainstream v Pátek, 18. srpen 2017 @ 13:02:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Text byl upraven podle změn, které autor udělal na svém blogu. Text, který autor v opraveném článku na svém blogu vynechal či změnil, je zde přeškrtnut. 

Článek má na blogu nový název: Pochod hrdosti




Re: Pochod [pýchy] hrdosti (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: demagog v Sobota, 19. srpen 2017 @ 09:00:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná by bylo dobré přeškrtnutý odstavec vymazat úplně. Autor uznal svůj omyl a vzal ho zpět. Nevím, proč ho zde takto držet. Tímto se tento článek mijí autorovým účelem, "míjí cíl" - stává se hříšným, když to takhle duchovně nazvu...




Re: Pochod hrdosti (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Mainstream v Sobota, 19. srpen 2017 @ 22:23:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na základě podnětu demagoga jsem upravil článek přesně dle úprav autora na jeho blogu.

Vypuštěný odstavec:

Ještě ale k pochodu. Úplně nerozumím, proč má být někdo pyšný na to, jakou má sexuální orientaci. Pýcha přece znamená něco negativního, je opakem pokory. Pýcha na sebe upozorňuje, staví ego do centra vesmíru, je často agresivní a žít s pyšným člověkem, je peklo na zemi. Někdo možná namítne, že slovo pýcha je v názvu tohoto pochodu jen jako nadsázka, ale proč používat to, co je Bohu i lidem nepříjemné, jako svoji vizitku? Reakce mnohých lidí je pak celkem logicky rozezlená. Proč lidé s jinou než heterosexuální orientací mají potřebu upozorňovat na svojí odlišnost a možná i na svoje zápasy z pozice pýchy? Na názvu totiž záleží. Pokud jsem pyšný, pak totiž většinou žádný dialog se mnou není možný.





Re: Pochod hrdosti (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 22. srpen 2017 @ 20:02:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dočkám se někdy pochodů pokory a vděčnosti Bohu  za to, že nám pomáhá, chrání, utěšuje a uzdravuje 1Sam. 7:12???



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.09 Seconds