Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marek   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2921
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 704 672

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 38 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Prohlášení: Starší CB Elim Písek ke službě žen ve vedení a vyučování
Posted on Sobota, 01. duben 2017 @ 09:51:55 CEST Vložil: Mainstream

Dokumenty poslal Nepřihlášený

Jsme vděční za každého člověka, který nabízí to, co má ke službě ostatním. To se děje z Božího záměru, abychom se jako jednotlivé údy těla vzájemně budovali. (Efeským 4:16 par.)

Jako křesťané se vnímáme všichni bez rozdílu jako lid získaný do Božího vlastnictví, abychom hlásali ctnosti Toho, který nás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla. (1. Petrova 2:4-10 par.) Naším dobrým duchovním instinktem je proto služba jakýmkoliv způsobem, ke kterému máme od Boha obdarování.



Žel, žijeme ve společnosti, ve které samotný pohled na sebe samého – jak pro muže, tak pro ženy – je pod útokem ideologické propagandy s cílem vzdálit nás od lidství, pro které nás zamýšlel Bůh. Muži se zahledí na jakýsi obraz mužství a vydají se na cestu za ním a nedochází jim, že pro své okolí mají být muži jinak. Ženy jsou vinou mužů v jejich životě a svojí nedokonalou reakcí na okolnosti zavedeny do pozic, ve kterých jsou zneužívány, a nebo zneužívají jiné. Nevidí, že svému okolí mají být ženami jinak.

Jako církev potřebujeme stále obezřetně rozlišovat mezi světskými a Božími principy. (Římanům 12:2) Možná si kladete otázku, zda je biblicky správné, že za kazatelnou v našem sboru občas bývají ženy nebo že ženy vyučují muže na skupinkách či v mládeži a podobně. Někteří mají za to, že žena nesmí v církvi kázat nebo vyučovat žádné shromáždění, ve kterém jsou muži (s odkazem k 1. Timoteovi 2:8- 15). Máme ale důvod chápat biblický text jako takovýto předpis? Shoduje se dostatečně se zbytkem Božího slova a můžeme říci, že autorovým úmyslem bylo tento předpis dát? Na tyto otázky si Staršovstvo odpovídalo.

Tuto diskusi je potřebné vidět v kontextu- Existuje mnoho zbožných a biblicky mnohem více vzdělaných mužů než jsme my, kteří si to nemyslí a mají k tomu biblické odůvodnění. A existuje mnoho zbožných a biblicky mnohem více vzdělaných mužů než jsme my, kteří si to právě takto myslí. Není proto moudré a vhodné vidět ten pohled, který nezastávám jako vyloženě nebiblický. V čem se ale všichni shodují, a my uděláme dobře když to vezmeme vážně, je autorovo přesvědčení v tom, že křesťané mají vycházet z Božích záměrů ohledně mužství a ženství a aplikovat je i do uspořádání církve. Staršovstvo se ztotožňuje s těmito principy:

  * Muži se mají učit nést primární zodpovědnost za vše, co se v církvi děje.

  * Ženy se mají učit tichému duchu, který je biblickým vyjádřením ženské zbožnosti. Neznamená to ale ticho absolutní nebo pasivitu, nýbrž podřízení se vedení mužů. Chápeme to jako protiklad panovačnosti. Nejde o schopnosti, ale o postoj.

  * Mužství mužů není negativně ovlivňováno tím, že slyší kázání nebo vyučování od ženy, ale tím, když nemají v životě muže, kteří je přiměřeně vybízejí k biblickému mužství (obětující se láska v každodenním životě, převzetí zodpovědnosti za duchovní vedení v rodině, zastání se). Efeským 5:22-33 a pozorné studium 2. a 3. kapitoly Genesis.

  * Žena má na kazatelnu nebo vyučování přístup, jestliže tak činí s postojem podřízenosti autoritám, které církvi Bůh dal. Její rolí je tak být pomocí v poslání, za které mají zodpovědnost muži. Stejně tak postoj mužů má být ten, že nekáží a nevyučují z Bible s volnou rukou, ale v podřízení se Boží autoritě.

Staršovstvo pro praxi v našem sboru vidí jako biblickou aplikaci nechat ženy kázat, za předpokladu, že se tak děje s pověřením církevních autorit.

Staršovstvo sboru Elim



 
Příbuzné odkazy
· Více o Dokumenty
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Dokumenty:
Návrhy pro Volební sjezd delegátů 27. - 28. 4.2007 v Praze


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 3
Hlasů: 1


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Starší CB Elim Písek ke službě žen ve vedení a vyučování" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.08 Seconds