Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marcela   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 1, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2919
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 698 483

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 68 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Život: Pán Bůh není závislý na pohlaví člověka
Posted on Středa, 18. květen 2016 @ 22:40:32 CEST Vložil: Mainstream

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Problémy, které vznikají při zařazení ženy do viditelnějších funkcí ve sboru (služba Slovem, členství ve staršovstvu), vznikají ze dvou důvodů: První, stěžejní, vidím v tom, že oponenti názoru, že žena může vykonávat výše zmíněnou službu, se opírají o naprosto doslovné dodržování textu Písma a obávají se, že záměna ženy za muže v těchto pro ně kontroverzních textech, znamená Pána Boha neposlouchat. Druhý důvod vidím v podceňování ženy jako takové.

Osobní postoj k této problematice byl určitě formován prostředím, ve kterém jsem vyrůstala, pobytem v biblické škole v Anglii, aj. Můj otec [Vladimír Fajfr] patřil k těm kazatelům, kteří v aktivní účasti ženy na bohoslužbách neviděli žádný problém. Vždycky si přál, aby měl ve staršovstvu ženu, protože podle něj "... žena má jinou pravdu, a pravdivou přec..." (z básně J. Wolkera). Byl jistě ovlivněn i svou matkou, která byla za svobodna evangelistkou a sloužila v týmu M. a K. Royových (Stará Turá). Služba ženy takovým způsobem nebyla pro něj ničím neobvyklým, a proto se v naší rodině tato otázka nijak palčivě neřešila. Otec se po smrti naší maminky oženil s Doris Ruth Stewart, která byla aktivní ve všech oblastech církevní služby, které nás jen mohou napadnout.

Přiznám se, že jsem byla proto zaskočená a řekněme i nepřipravená, když jsem později pozorovala, že v otázce služby žen nepanuje v našich sborech shoda. Dokud žena pracuje ve sboru jako kuchařka, servírka, učitelka nedělní besídky, v diakonii, jako hudebnice či psycholožka, sbor tyto aktivity vítá a je za ně velmi vděčný. Pokud se ale vyskytnou případy, že má jít o službu Slovem či členství ve staršovstvu, sbor se začne dělit na ty pro a proti. Nemám teď na mysli jakési osobní sympatie či antipatie, ale zásadní postoj. Může se dokonce stát, že se žena, kandidující do staršovstva, od někoho dozví, že pokud bude (žena) ve staršovstvu, Pán Bůh sboru nepožehná, nebo, aby se sbor ukonejšil při kandidatuře ženy do staršovstva, zvolí se terminologie "lepší žena než nikdo", aj.

Nechci nahlížet na tuto problematiku negativisticky, jen toužím po tom, aby ženy, které mají obdarování k takovému typu služby, se mohly bez uzardění o ni ucházet. Aby jejich názory, myšlenky a postřehy nebyly považovány za invalidní. Vždyť jedinečnost a odlišnost ženy přispívá k bohatosti života církve a bylo by špatné, kdyby ženy jen suplovaly cosi mužského. Ženy mohou přece dát službám svůj ráz.

Vždyť to bylo právě křesťanství, které přineslo zásadní změnu v chápání postavení ženy jak ve společnosti tak v církvi. Prvními svědkyněmi zmrtvýchvstání jsou ženy a ne učedlníci. Pán Bůh volí své cesty vůči člověku svobodně, není závislý na pohlaví. Také při udělování svých darů na pohlaví nehledí (1Ko 12,4-12).

Nechci se pouštět do nějakých teologických výkladů, ale ráda bych vyjádřila své přání, abychom se těmito otázkami v církvi zásadněji zabývali. Vítám, že se tak děje, ale bylo by žádoucí, aby výsledek dialogů a rozprav byl patrný a nezůstal v oné nejasné poloze jako dosud. Jsem přesvědčena, že je to důležité nejen pro ženy Bohem obdarované k výraznější službě, ale i pro církev samotnou.

Jana Fajfrová, Církev bratrská Ústí nad Labem

Zdroj: časopis Církve bratrské Brána - Bratrská rodina, dvojčíslo 5-6, ročník 2007



 
Příbuzné odkazy
· Více o Zamyšlení
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Zamyšlení:
Ekologické otázky z teologické perspektivy


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Pán Bůh není závislý na pohlaví člověka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Pán Bůh není závislý na pohlaví člověka (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: bask v Pátek, 20. květen 2016 @ 13:57:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak dojemné! Škoda jen, že všechno stojí na lidské zkušenosti, zatímco o Písmu je řečeno, že texty o podřízenosti jsou kontroverzní. Zjevně pouze texty o podřízenosti manželky manželovi a o roli mužů a žen v církvi. 

Možná bych si mohl také stěžovat, že Písmo tvrdí, že žena bude spasena jako matka - ale co muž jako otec... Není to kontroverzní?

Možná bychom měli označit také veškerou další podřízenost jako kontroverzní - proč by děti měly poslouchat své rodiče? Nemají stejná práva jako rodiče? Nejsou to plnohodnotné bytosti jako rodiče? Proč by se církev měla podřizovat svým vedoucím? Proč by se stvoření mělo podřizovat Kristu a Bohu (Jk 4,7; 1K 15,28)? Není to příliš kontroverzní? 

Nepochybně! Pro Adama a Evu to bylo naprosto kontroverzní a nechtěli s takovými věcmi mít nic společného. Chtěli být jako Bůh! Problém je, že to je ďábelská a nikoliv Boží myšlenka. Ale celkem dobře nám to ukazuje, kam se velmi rychle dostaneme, když odmítneme Boží slovo. 

O tom to nakonec celé je - jestli bereme Boží slovo vážně a nebo ne. O tom je nakonec většina příspěvků a diskuzí na tomto portále. Smutné je, že valná většina příspěvků i komentářů patří k těm, kteří pravdivost Božího slova popírají. 



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.07 Seconds