Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marek   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2921
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 702 919

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 38 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


S úsměvem: Co nás čeká v budoucnu?
Posted on Neděle, 02. červen 2013 @ 22:40:32 CEST Vložil: Mainstream

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Před šesti lety některé církve podepsaly Ekumenickou chartu, která je součástí procesu tzv. konciliárního společenství, jehož cílem je akceptace papeže jako garanta jednotné církve. Ještě před tím byly církve doslova fascinovány filmem „Umučení Krista“ od kontroverzního antisemitského katolíka Mela Gibsona, který byl natočen na základě zjevení římskokatolické mystičky Anny Kateřiny Emmerichové a který – podle některých – skrytými symboly propagoval římský katolicismus.

Nedávno biskup Apoštolské církve dostal zjevení, že je třeba přijmout peníze z „restitucí“ římskokatolické církve, což dříve odmítal z důvodu případné morální závislosti na této církvi. Před časem jsme dokonce mohli být svědky, jak se předseda Ekumenické rady církví a synodní senior Českobratrské evangelické církve modlil na ekumenické bohoslužbě za mrtvé a jeho zástupce, předseda Církve bratrské, se decentně uklonil směrem k římskokatolickému kříži. Jeho předchůdce se podepsal pod dopis, který nazýval papeže svatým Otcem.

V současné době pak církve mohutně podporují iniciativu pozvání Česka na večeři Kurzů Alfa, které má za cíl vytvoření viditelné jednoty katolíků a protestantů. Vezmeme-li v potaz, že nás v budoucnu v Praze čeká obnova Mariánského sloupu, který byl pro mnohé symbolem násilné rekatolizace a porážky reformace, jeví se mi, že budoucnost některých církví v této (a nejen v této) zemi je zpečetěn.

Napadlo mne, že tento trend zřejmě skutečně povede k tomu, co slibuje, a to eucharistické společenství, viditelně jednotnou církev, morální vděčnost římskokatolické církvi, včetně přijetí papeže za hlavu křesťanstva. Nabízím tedy fiktivní prohlášení, kterého bychom mohli být v brzké době svědky:

Prohlášení představitelů církví, sdružených v ekumenickém hnutí

My, představitelé různých církví, které se hlásí k odkazu Apostolika, Niceana a Chalcedonika, jsme se zde sešli proto, abychom vyjádřili společnou víru a společný křest a abychom naplnili poslání a příkaz jednoty, jak je zachycen v Janově evangeliu „aby všichni jedno byli“.

Jsme si vědomi své spoluzodpovědnosti za záchranu světa k tomu, aby jeho vyvolení poznali pravdu a došli spásy, k čemuž má přispět naše vzájemná, viditelná jednota víry v lásce.

Zřetelně rozpoznáváme neudržitelnost rozdělení, které je, často i zbytečně, demonstrováno existencí různých skupin v rámci jedné církve. Věříme, že metafyzicky je církev jedna a nevidíme důvod, abychom stejnou jednotu neprezentovali i před světem. Pokud zde již tato jednota existuje duchovně, neshledáváme žádný důvod ji nevyjádřit i viditelně a srozumitelně v profánní oblasti sekulární spirituality. Zároveň jsme si vědomi, že dějinná rozdělení a jimi způsobená traumata a různá, zdánlivá i skutečná věroučná schizmata, nejsme schopni překlenout jen prohlášením, které by nevycházelo ze skutečného stavu věci. V pohledu na biblické i historické zkušenosti si uvědomujeme, že to byla příslušnost k viditelné církvi, která již od dob apoštolů, přes apologety až po církevní otce, byla garantem jednoty a pravověří.

Tato církev vždy měla své viditelné reprezentanty, kteří nesli před lidmi větší zodpovědnost a byli, spolu s celou církví, strážci klíčů Království. Nechceme a ani se nemůžeme na tomto místě pouštět do rozsáhlejší teologické rozpravy, ale po zralých úvahách, dialozích, které mezi námi trvají již od konce šedesátých let, jsme v březnu 2014 dospěli k následujícímu závěru: Matouš ve svém evangeliu svědčí a Lukáš prakticky ve Skutcích potvrzuje, že klíče a zodpovědnost byla svěřena apoštolskému sboru, v jehož čele stáli tři, kteří byli svědky událostem na hoře Proměnění, a kteří byli i zvláštními svědky některých biblických událostí. Byli to Petr, Jakub a Jan. Z nich to byl pak Petr, který byl opakovaně jmenován na prvním místě v seznamu apoštolů. Jemu byl svěřen pastýřský dozor a on byl i explicitně jmenovaným svědkem epifanie, což reflektuje i apoštol Pavel, nejmenší z apoštolů.

V historii církve to pak byl římský biskup, jehož názor byl často klíčovým v teologických sporech staré církve. Stejně jako Petr, který na prvním koncilu přinesl hlavní důkazní břemeno o spáse pohanů, když dosvědčil události v Kornéliově domě, tak papež Lev I rozhodl letitý spor o dvou přirozenostech a via facti petrifikoval Chalcedonikum. Věříme, že jak Písmo, tak historie dosvědčují nezastupitelnou úlohu povolaných jednotlivců při směřování celé ekumenické církve. Uvědomujeme si, že v historii ne vždy bylo ohledně této věci jasno. Nicméně i hlavní reformátoři z 16. století zpočátku uznávali úlohu římského biskupa a byla to často jen nedorozumění, která nakonec vedla k vyhrocení schizmatu reformace, jehož důsledky v podstatě trvají až do dnešních dní. Není našim úkolem hledat viníky oné situace a není nám na překážku ani rozdílná historická interpretace těchto událostí, nicméně jsme jednotní v tom, že se tímto zatím nenaplňují slova „aby všichni byli jedno“.

Po zralé úvaze jsme se proto rozhodli přihlásit se k biblické i historické kontinuitě a uznat úlohu římského biskupa jako garanta viditelné jednoty všech, kteří jsou pokřtěni a vstoupili tak ve svém znovunarození k novému životu. Zároveň jsme se, věříme, že se zřetelem k aktuální historické kontextualizaci, rozhodli nejít nad rámec Chalcedonika a v rámci takto nalezené shody si v plnosti zachovat svá církevní specifika. Vyzýváme proto všechny sesterské církve, aby se připojily k tomuto prohlášení. Svým jednoznačným souhlasem bude platným představitelům církví (na základě jejich vyznání víry a po ověření jejich úřadu podle platných církevních řádů a v souladu s tradicí, případně liturgií jejich společenství) po žehnající modlitbě úřadujícího episkopa, uznává apoštolská sukcese. Tito se pak budou moci bez okolků účastnit eucharistické oslavy.

Podrobné teologické vysvětlení pod názvem „Ecclesia in Unitae et Caput Visible“ naleznete v příloze tohoto dokumentu, stejně jako směrnice pro oslavu této vpravdě historické a věříme, že pro všechny křesťany a lidi dobré vůle, radostné události.

Členové výboru za jednotu křesťanstva

v Buenos Aires 13. 4. 2014

Zdroj: www.apologet.cz



 
Příbuzné odkazy
· Více o Ekumenismus
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Ekumenismus:
Správně biblicky věřící, pryč z ekumény!!!


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Co nás čeká v budoucnu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.08 Seconds